Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleier med bachelor i ernæring?


Kitt

Recommended Posts

Hei!

Etter 10 år som sykepleier må jeg nå legge inn årene og er på attføring.

 

Er veldig interessert i mat og ernæring og håper på å få NAVs støtte til å ta bachelor i ernæring.

 

Er det noen av dere som har noen tanker rundt om dette kan være fornuftig og hvor jeg evnt kan få jobb etterpå?

 

Vet at man må ha minst master (klinisk ernæringsfysiolog) for å få jobbe på sykehus, men jeg er jo alt sykepleier. Må jo kunne bruke den utdannelsen til å komme "innenfor dørene"?!

 

Alle tanker og innspill tas i mot med takk! ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette vet jeg ikke noe om ;)

Men kan du ikke ringe på stillingsannonser der de søker etter ernæringsfysiologer på sykehus. Så kan du spørre om de hadde vært interessert i deg om du også hadde bachelor i ernæring, eller om master er et minstekrav uansett..

Det kan jo være at de er interessert i deg på grunn av din tilleggsutdannelse, kommer kanskje litt an på hvor mange søkere de har også.

Vel det var mine tanker. Vi får håpe det finnes noen her som kan gi deg et bedre svar ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt litt på dette Kitt :)

Hvor jobber ernæringsfysiologene på sykehhus, hva gjør de egentlig. Tilrettelegger diverse dietter og har ansvaret for at maten som tilbys pasientene er sammensatt og næringsrik?

Jeg tenker at man kunne da virkelig trenge en ernæringsykepleier på sykehusene. En som kom og tilrettela ernæringen til pasienter med spesielle problemer. Det finnes jo egne smertesykepleiere som man kan tilkalle hvis man ikke får til en tilfredstillende smertebehandling, psykiatrisk sykepleier var det på Radiumhospitalet som man kunne ringe til hvis pasienten slet med angst og problemer i forhold til sykdommen. Så hvorfor ikke en ernæringsykepleier ;)

 

Eller hva ser du for deg at du skal gjøre på sykehusene når du har fått en bachelor i ernæring?