Jump to content
Sykepleiediskusjon

Juks på bachelor?


Guest LilleMy

Recommended Posts

Guest LilleMy

Hei alle medsøstre og brødre!

 

Som så veldig mange andre her, er det min tur for å skrive bacheloroppgave. Har bestemt meg for tema og har allerede samlet en del litteratur og forskning, men er veldig usikker på oppsettinga av oppgaven. Kan det bli regnet som juks om jeg bruker noen annens oppgave som "mal" til hvordan jeg vil skrive oppgaven, men at jeg har mitt eget tema og egen litteratur? Er jo veldig fint å se på tidligere oppgaver, men er så redd at noen skal oppfatte det som kopiering..

 

Hilsen meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg aldri tro. Å bruke en annen oppgave som inspirasjon for å finne ut hvordan man skal sette opp sin oppgaven burde da være helt i orden. Det er jo ikke snakk om å kopiere noe, men vær sikker på at vedkommende har fulgt DIN skoles regler for oppsett. Ellers så har nok skolen din retningslinjer for oppgaveoppsett også som du kan få tak i. Ulike høyskoler kan ha valgt noe ulikt oppsett.

Boken : Metode og oppgaveskriving for studenter av Olav Dalland, anbefales også som hjelp.

 

Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kan jeg aldri tro. Å bruke en annen oppgave som inspirasjon for å finne ut hvordan man skal sette opp sin oppgaven burde da være helt i orden. Det er jo ikke snakk om å kopiere noe, men vær sikker på at vedkommende har fulgt DIN skoles regler for oppsett. Ellers så har nok skolen din retningslinjer for oppgaveoppsett også som du kan få tak i. Ulike høyskoler kan ha valgt noe ulikt oppsett.

Boken : Metode og oppgaveskriving for studenter av Olav Dalland, anbefales også som hjelp.

 

Lykke til !

 

Sign. Og Dalland er fantastisk!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy