Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleierstudent. Når begynne å søke jobber?


Guest ureg.

Recommended Posts

Når er det på tide å starte med jobbsøking? Etter jul så har jeg ett semester igjen.

Er faktisk usikker på om jeg får jobb jeg. Det er nedskjæringer både offentlig og i kommune.

Jeg har likt meg i hjemmesykepleien og har jobbet litt ekstravakter der jeg var i praksis, men

har ofte sagt nei også (trives, men studiet, barn, hus tar så mye tid).

Sykehuset tror jeg ikke har sjans en gang (vet ikke om det passer meg heller, men har en praksis

igjen på kirurgisk avdeling).

 

Bør jeg starte søkingen/interessen allerde nå??

Redd for å stå uten jobb når skolen er ferdig...

 

Håper på innspill.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg var i dine sko for et år siden, men begynte ikke å søke før i februar når det dukket opp stillingsannonser som søkte etter ferievikarer. Det var null problem å få et slikt vikariat. Jeg fikk tilbud hos flere av de jeg søkte hos - og dette var på sykehus. Har nå jobbet i vel 5 måneder på samme sted som jeg var ferievikar og trives godt med det. Vet ikke om noen på mitt kull som ikke har fått seg jobb (med mindre de selv har ønsket å ta seg en friperiode selvsagt), og vi var godt over 100 studenter. En del av disse søkte heller ikke jobber før etter påske, men fikk allikevel napp. Det er alltid noen som skal ha permisjon, slutte eller lignende og da åpner det seg fort en mulighet for nyutdannede.

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg for å stå uten jobb når du har fått vitnemålet i hånda. Lykke til med jobbsøkingen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy