Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sommerjobb på sykehus - nervøs!


Guest Spl.stud.osl

Recommended Posts

Guest Spl.stud.osl

Jeg er ferdig utdannet nå til sommeren, og har fått meg sommerjobb på sykehus. Jeg har ingen erfaring fra sykehus, sett bort fra praksis, noe som gjør meg veldig nervøs! Jeg er livredd for å være helt ærlig:p Nytt sykehus, ny avdeling, ny by, ALT er nytt.

 

Grunnen til at jeg søkte sommerjobb er fordi jeg vil ha mer erfaring fra sykehus, så jeg måtte bare kaste meg i det. Jeg ble utrolig glad, men samtidig livredd da jeg fikk sommerjobben der.

 

Er det noen her ute som har gode råd og/eller støttende ord til en livredd (snart ferdig)sykepleierstudent?:P

 

-Spl.stud.osl

Link to comment
Share on other sites

Guest astrid_spl

er student på mitt første år og fikset meg jobb på sykehuset :) kan kanskje ikke sammenlignes, men for meg har det vært veldig bra med jobb ved siden av lesingen :) du kommer til å klare deg bra! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det går nok helt fint! Er også sisteårs-student, har hatt sommerjobb og ekstrajobb på en travel avdelig : avdeling for akutt kirurgi og traumatologi. Utrolig gøy og lærerikt! Og de som var nettopp ferdige sykepleiere fikk god opplæring og de andre sykepleierene på avdelingen der var flinke til å ta de i mot og gi tips, råd og hjelp når det trengtes :) Eg har fått sommerjobb en travel legevakt, og gleder meg utrolig mye! Selvsagt er eg nervøs og, men det er gode opplæringsrutiner, og har kjempe dyktige sykepleiere og leger rundt meg, i tillegg er de svært hyggelige hele gjengen :)

 

hvor har du gått? Og hvor og på hva avdeling har du fått jobb ? :) Gratulerer forresten!

Link to comment
Share on other sites

Guest SøsterS