Jump to content
Sykepleiediskusjon

vet ikke hva jeg skal gjøre!


casto

Recommended Posts

Jeg er sykepleier og er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre fremover... Jeg vet ikke om jeg orker å jobbe som sykepleier lenger...

Tingen er at jeg fikk en kreftdiagnose i 2004 mens jeg studerte som sykepleier. Jeg fullførte studiet og jobbet på sykehjem og sykehus etter dette.

Jeg fikk et barn i 2008 og når jeg var hjemme med datteren min, hadde jeg mye plager med nakke og skuldre, noe jeg har den dag ii dag...

Jeg startet i en ny jobb i et forsikringsselskap høsten 2009 som helsevurderer fordi jeg ikke ville jobbe turnus. Dette var ikke noe for meg, og mitt vikariat ble avsluttet i feb 2010. Jeg ble sykemeldt like før vikariatet gikk ut, pga musesyken og psykiske plager. De psykiske plagene kommer av at jeg har vært kreftsyk. Jeg er livredd for å bli syk igjen, og er blitt litt hypokonder...

 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre fremover...Har lyst på dagjobb, jobbe med friske mennesker...

Noen som vet om noen dagjobber? noe som vet hvordan det er å jobbe offshore? Hvordan får man fatt i slike jobber?

 

Har også tenkt litt på å studere, men:

- får man da bare penger fra lånekassen?

- har en datter å ta meg av også, så den økonomiske situasjonen bekymrer meg mye....

 

Håper noen kan svare meg på dette....

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

Så fryktelig leit at du fikk kreft så ung, det må jo ha vært kjempetøft.

Jeg er imponert over at du klarte å fullføre studiene.

Forstår godt at du er blitt hypokonder av å få en slik diagnose, min erfaring er at mange tideligere kreftpasienter sliter med dette.

Om jeg forstår deg rett, så vil du helst jobbe med friske mennesker fordi du synes det blir for tøft å jobbe med alvorlig syke?

Kan egentlg godt forstå det.

Vel, det finnes flere muligheter der man kan jobbe med "friske" og bare på dagtid. Helsesøster er en mulighet, men da må du jo videreutdanne deg. Men bedriftsykepleier kunne kanskje vært en ide? Eller kunne et legekontor vært et alternativ, der er det ihvertfall mange pasieneter som ikke er alvorlig syke.

Så finnes det diverse poliklinikker der man møter pasienter som ihvertfall ikke trenger sykehusinnleggelse, Tenker på allergologiske poliklinnikker, vaksineploliklinikk ol.

Eller hva med å jobbe på en blodbank?

Dette er hva jeg kommer på i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy