Jump to content
Sykepleiediskusjon

Virker det negativt dersom man tar sommerferie etter endt studie,før man søker jobb?


Guest Gjest

Recommended Posts

Guest Gjest

Jeg føler "alle" går rett ut i sommerjobb,men selv kunne jeg absolutt tenke meg en lang sommerferie før jeg søker jobb. Minsker dette sjansene mine for å få jobb i så fall..?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjest
Jeg føler "alle" går rett ut i sommerjobb,men selv kunne jeg absolutt tenke meg en lang sommerferie før jeg søker jobb. Minsker dette sjansene mine for å få jobb i så fall..?

 

Det gjør det nok siden de som får sommerjobb også har best mulighet for å få jobbe lenger. Men du kan jo være heldig. Skjønner deg jo litt på en måte. Jeg hadde også lyst til det. Men jeg har valgt å ta sommerjobb, men har også 2 uker fri i juli (har barn og hadde bestilt sydentur).

 

Men det er jo ditt valg.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke søke og bare si at du ikke kan starte før en bestemt dato ?

Det er jo vanlig at mange sykepleiere har 3 mnd oppsigelse i den jobben de allerede har når de søker en ny...............

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjest

vet du , det bestemmer du helt selv,skjønner godt du vil ha ferie.

kan si såpass at opplæringa nok kan bli bedre ,dersom du starter på høsten

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo lenge siden jeg var ferdig, så det blir kanskje dumt å si hva jeg gjorde... Men jeg søkte jobb om våren på en avdeling jeg hadde vært student og sa at jeg kunne begynne først i midten av august. Jeg fikk jobben;) Men akkurat der og da tror jeg de syntes det var like greit at jeg begynte om høsten. Vi var fire ferske sykepleiere som begynte der og de syntes det var greit å få oss litt spredt.

Det er jo ikke bare bare å få en fersk sykepleier midt i ferie avløsningen. En ny sykepleier krever jo endel i begynnelsen.De andre tre begynte alle i løpet av sommeren. Jeg var den som tok lengst ferie.

Mitt forslag er å søke nå og spør forsiktig om det er greit om du begynner til høsten. Det kan godt være at de også helst vil det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy