Jump to content
Sykepleiediskusjon

studere Tromsø eller Gjøvik?


Guest lurer på

Recommended Posts

Guest lurer på

Noen som kan komme med innspill? Er 33 år som ønsker å begynne på sykepleien - men har mann og 3 faste abrn og ett barn på lån :-) Sliter litt med å velge mellom Tromsø og Gjøvik. Noen som har erfaringer å dele?

Link to comment
Share on other sites

Altså, nå er avstanden mellom Gjøvik og Tromsø ganske...enorm?! Så første skritt må jo være å tenke den som er nærmest der du har dine?

Jeg går selv på Gjøvik og er kjempe fornøyd.. er nok ett par av folkene der som burde vært byttet ut, men sånn tenker jeg det må være på alle skoler og ikke bare Gjøvik.

Man blir tatt ekstremt godt vare på første året, og andre året blir man mer overlatt til seg selv.. egentlig helt ok.

 

Mitt hovedargument for gjøvik er dog klinikk labben... den ER best i Norge.. enkelt og greit.

Vi har akuttmottak, sengepost, sim-man'er, og ja... den er kjempe bra! og legger opp til seriøs simulering.

Link to comment
Share on other sites

Guest lurer på
Altså, nå er avstanden mellom Gjøvik og Tromsø ganske...enorm?! Så første skritt må jo være å tenke den som er nærmest der du har dine?

Jeg går selv på Gjøvik og er kjempe fornøyd.. er nok ett par av folkene der som burde vært byttet ut, men sånn tenker jeg det må være på alle skoler og ikke bare Gjøvik.

Man blir tatt ekstremt godt vare på første året, og andre året blir man mer overlatt til seg selv.. egentlig helt ok.

 

Mitt hovedargument for gjøvik er dog klinikk labben... den ER best i Norge.. enkelt og greit.

Vi har akuttmottak, sengepost, sim-man'er, og ja... den er kjempe bra! og legger opp til seriøs simulering.

 

 

vi bor i finnmark, så tromsø er nærmest, men så er vi rimelig lei lange vintrer og ustabile somrer - har hørt at gjøvik har et stabilt klima og et godt studentmiljø.

Hvordan er det å studere et så stort og "tungt" fag med familie, noen som har tips på veien? :)

Link to comment
Share on other sites

Har også hørt masse positivt om klinikklab'en på Gjøvik :) Tromsø vet jeg ikke noe om dessverre.

 

Å studere med familie går veldig fint, så fremt du er flink til å strukturere tiden din. Jeg har to barn, og vi planlegger hver uke nøye ifht hvem som er hjemme når. Jeg tar aldri med meg skolearbeid hjem, jeg sitter heller noen sene kvelder på skolen. Da slipper jeg samvittighetskvalene hver kveld jeg synker ned i sofaen :)

Link to comment
Share on other sites

vi bor i finnmark, så tromsø er nærmest, men så er vi rimelig lei lange vintrer og ustabile somrer - har hørt at gjøvik har et stabilt klima og et godt studentmiljø.

Hvordan er det å studere et så stort og "tungt" fag med familie, noen som har tips på veien? :)

 

Aha, ja men gjøvik er flott sånn sett... Vi har vinter når vi har vinter, og når våren kommer...så kommer den :) Nå ligger Gjøvik LITT høyere enn der jeg bor, men det er veldig likt her.

 

Jeg har tre barn selv, ei som fyller 1 år i oktober, en som blir 6 i august og en som fyller 8 i september.. det går helt fint!

Mange praksisplasser i Gjøvik omegn så man slipper gjerne dra så veldig langt.

 

Jeg går på deltid, og syntes det er helt topp.. det tar 1 år mer tid, men det gir meg MYE tid til å jonglere familien min inne i mellom studiene.

 

Student miljøet er absolutt bra, helt garantert best for de som bor på gjøvik og benytter seg av alle student-mulighetene.. og jeg merker STOR forskjell på miljøet på deltid, og på heltid.

Jeg begynte på deltid, men gikk over på heltid da jeg fant ut at jeg ville prøve bli fortere ferdig.

Miljøet på deltid var så åpent og godt, mye takhøyde og stort sett bare voksne folk med mye erfaring.

Forelesningene ble derfor mye mer intressante fordi så mange stilte spørsmål og hadde noe å komme med..

På heltid var alders spredningen mye mer ung.. og det bar også forelesningene preg av.. mye småsnakk, lite spørsmål, lite diskusjon..

Jeg er tilbake på deltid nå etter å ha blitt uplanlagt gravid, og fant da ut at deltid var absolutt det som passet best for meg.

 

Jeg for min del er ikke i tvil om at Gjøvik er en VELDIG bra skole.. men det syntes nok helt sikkert de som går i Tromsø og :)

 

Lykke til med valget!

Link to comment
Share on other sites

Guest lurer på

Tusen takk for svar, ble litt klokere - så nå gjenstår bare den endelige avgjørelsen.

Er for tiden hjemme med ei lita på 3 månder så fra høsten 2011 er jeg klar til å gjøre noe nytt...

 

Har forøvrig lest omtrent hver en tråd her inne, og den usikkerheten som jeg hadde før er nå erstattet med sikkerhet om at det er dette jeg vil gjøre.... Kjempebra forum med mange nyttige tips og forsmak på sykepleierlivet...

:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy