Jump to content
Sykepleiediskusjon

Muntlig høring


Guest Sols

Recommended Posts

Guest Sols

Hei!

 

Det er bare en uke igjen til muntlig høring og jeg har utrolige nerver! Vi er en gruppe på 3 studenter som har skrevet om pårørende til palliative pasienter. Desverre gikk det veldig dårlig på den skriftlige delen. Det har vært en del uenighet i gruppa, som nok har hatt en innvirkning på reslutatet.

 

Nå er vi bare fokusert på å gjøre det så bra som mulig på muntlig høring, men vi har fått så lite informasjon om hvordan vi burde forberede oss. Vi får 15 minutter først til egen rådighet. Hva burde vi bruke disse minuttene til?

Vi har satt opp noen hovedpunktet ved oppgaven som vi ville endret hvis vi kunne. Det er ikke småting her og der, men endring av hele strukturen på oppgaven. Derfor er det vanskelig å kombinere gjennomgang av oppgaven som den er sammen med hva vi ville gjort annerledes. Samtidig står det i læreplanen at man skal gjennomgå oppgaven og tilføre ny kunnskap. Hva menes med ny kunnskap? Vil det si ny litteratur eller saker vi har diskutert underveis i arbeidet men ikke har fått plass til i den skriftlige oppgaven?

 

Som dere ser er det mange spørsmål her, alle tips om muntlig høring tas imot med takk! :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg skal også opp til muntlig høring om en uke (som du ser litt lenger ned i forumet). Synes vi har fått svært lite info, og jeg vet egentlig ingenting om hva som skal foregå.

Det eneste jeg vet at folk har blitt spurt om, er hvilken annen teoretiker de kunne valgt, og hvorfor/hvorfor ikke den teoretikeren passet.

 

Vet at det ikke er mye hjelp i dette, men jeg skrev det nå uansett. Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke skummelt i det hele tatt! Helt sant!

 

Jeg hadde aldri hatt muntlig før og grudde meg som en gal. Men hvor vanskelig kan det være, de skal bare snakke med dere om den oppgaven dere selv har skrevet og jobbet masse med! Ikke verre enn det!

Mulige ber dere fordype noe eller forklare noe på en annen måte, men det er ikke noe å grue seg for, virkelig! Sensorene og læreren er der bare for å hjelpe dere!;)

 

Masse lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy