Jump to content
Sykepleiediskusjon

Streiken førte til høyere lønn


Minnie

Recommended Posts

Riksmeglingmannens møtebok : http://www.utdanningsforbundet.no/pageFile...?epslanguage=no

 

Scroll litt nedover så finner du minstelønn for ulike yrker. Stillinger med høyskoleutdanning starter på 340.400 kr (rettet 12/6 -321 800 kr ) og har topp(10 år) på 374.500 kr.

Alle generelle tillegg er inkludert.

 

 

Så kommer den lokale potten evt i tillegg. Har lite håp om å få noe når det skal fordeles lokalt, da det presiseres at ledere skal prioriteres... ;)

 

...men jeg er mest sur for at det ikke ser ut til at vi fikk forlenget annsinnitetsstigen til 16 år slik lærerne har fått. Det gjør meg dritt-sur ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det men ansiennitetsstigen ble jeg irritert over også.

Så tabellen over minstelønn tidligere i dag, og ble litt overrasket, for jeg trodde faktisk vi også skulle få økt ansiennitetsstige til 16 år.

 

Jeg får full ansiennitet til høsten, og tenker at det er helt tragisk at jeg skal være yrkesaktiv i kanskje 30 år til, uten å gå opp mer i lønn.

 

Det har vært (og synes det alltid er) for mye fokus på lærerne i lønnsoppgjøret...

Link to comment
Share on other sites

Hm. Jeg får til at grunnlønn for de med høyskoleutd. u/ans. er på 321 800 kr..leser jeg på feil plass?

 

 

 

Du har rett, jeg bommet på linja og leste et hakk for langt ned.......................... ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy