Jump to content
Sykepleiediskusjon

Pendle Tønsberg-Oslo?


Jim

Recommended Posts

Hei!

 

Nervøs gutt på 22år som skal prøve seg på sykepleien fra høsten av.

Bor for øyeblikket i Tønsberg, så derfor har jeg for øyeblikket HiVE som førstevalg på inntak. MEN; har bodd i Tbg litt for lenge nå, og tre nye år her frister ikke så all verden.. Men pga bo situasjon, er jeg nødt til å bo her litt utover høsten. Så det jeg vurderer er å pendle Tbg-Oslo kanskje et par mnd i starten. Er jo snakk om en time med tog.

Spm er bare om det vil påvirke studiene for mye.. Er også usikker på om sykepleien i det heletatt er det rette for meg, men har vurdert lenge å i hvertall i det en sjans..

 

Noen som har noen synspunkter her? Kunne også vært gøy om noen har noe å si ang. HiO vs HiVE?

 

Mvh Jimbo.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

At du må ta en time med tog hver vei tror jeg ikke blir noe problem for studiene, betyr jo bare to timer ekstra lesing hver dag :) Blir kanskje verre når du skal ut i praksis, men er nok ikke noe praksis de to første månedene likevel, og etter det hadde du vel planer om å flytte..

Kjenner ikke noe til HiO for min del, men er akkurat ferdig med sykepleien på HiVe, og må si meg meget fornøyd med de tre årene! Alt i alt en veldig fin skole (nå har de jo akkurat åpnet nybygg, og får velferdsbygg og allting, blir veldig fint der!) og ville valgt HiVe om igjen om jeg skulle velge på nytt!

Link to comment
Share on other sites

1 time med tog hver veg er jo en ypperlig tid for studier på toget. :)

 

Jeg går på videreutdanning på HiVE, pendler dit to dager i uka fra Skien. Kjører bil så får ikke benyttet tiden til å lese, men reisen og avstanden går helt fint.

 

Stortrives på HiVE og som sagt over her så blir det veldig fint når utbyggingen skal stå ferdig til høsten. Kjenner jo ikke særlig til grunnutdanningen,da............

 

Lykke til, husk at det er mange muligheter etter grunnutdanningen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy