Jump to content
Sykepleiediskusjon

Opptaket fra Diakonhjemmet


Guest Venter spent

Recommended Posts

Da må du også reise når det er samlinger? jeg bor i stavanger (men er nordlending :) ), men bare tanken på å være borte fra gutten min på 11 mnd gjør litt vondt.. var det som neesten stoppet meg fra å takke ja.. men skal nok klare det :)

du har vel også noen bran å være borte fra da ?

 

Ja jeg må også reise for å komme meg til samlinger.. Har barn på 8 måneder, 27 måneder og 10 år, og en fantastisk mann som støtter meg og heier på meg... kjenner at jeg gleder meg mer og mer.... men gruer meg veeldig til oppstartssamlingen som er uke 3 OG 4 !!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Ja jeg må også reise for å komme meg til samlinger.. Har barn på 8 måneder, 27 måneder og 10 år, og en fantastisk mann som støtter meg og heier på meg... kjenner at jeg gleder meg mer og mer.... men gruer meg veeldig til oppstartssamlingen som er uke 3 OG 4 !!!

 

 

Ja, jeg gruer meg også til de to ukene, tenker å reise hjem den helga, men blir mye pes frem og tilbake det også, men to uker borte fra lillemann, nei huff....... Men har også en super samboer så det går nok bra med dem, verre med meg.. :P

Tror nok at de to ukene blir de verste siden det er de første, så går det nok bedre etter hvert, og er bare ei uke av gangen etter det.

Har du funnet ut hvor du skal bo? Har ikke helt skjønt det der med boligene de har til leie, åssen man fikser det liksom. Jeg kjenner folk i Oslo også, men har ikke planlagt noe ennå der.

Hvor gammel er du, om jeg kan spørre? :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg gruer meg også til de to ukene, tenker å reise hjem den helga, men blir mye pes frem og tilbake det også, men to uker borte fra lillemann, nei huff....... Men har også en super samboer så det går nok bra med dem, verre med meg.. :P

Tror nok at de to ukene blir de verste siden det er de første, så går det nok bedre etter hvert, og er bare ei uke av gangen etter det.

Har du funnet ut hvor du skal bo? Har ikke helt skjønt det der med boligene de har til leie, åssen man fikser det liksom. Jeg kjenner folk i Oslo også, men har ikke planlagt noe ennå der.

Hvor gammel er du, om jeg kan spørre? :)

 

Hei, jeg er 77 modell :blink: Sjekket flybilletter nå for å se om det var noe superbillig å få tak i, men det var en sørgelig sorti spør du meg.. Er ingen vits for meg å reise hjem i helgen mellom heller, for jeg må uansett reise tilbake på søndagen, hva hjelper en dag liksom?? Tror jeg sponser mann og barn til Oslo den helga, så blir det ikke så lenge å være borte. :(

 

Snakket med ei på diakonhjemmet og hun sa at det blir sendt ut info ang studiet og overnatting for de som trenger det i et brev når man har takket ja. Hun ga meg også link til timeplanen for uke 3 og 4. Ser ut til at vi har noen hektiske men spennende uker å se fram til :D Hvor gammel er du, og hvor kommer du fra da?

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg er 77 modell :blink: Sjekket flybilletter nå for å se om det var noe superbillig å få tak i, men det var en sørgelig sorti spør du meg.. Er ingen vits for meg å reise hjem i helgen mellom heller, for jeg må uansett reise tilbake på søndagen, hva hjelper en dag liksom?? Tror jeg sponser mann og barn til Oslo den helga, så blir det ikke så lenge å være borte. :(

 

Snakket med ei på diakonhjemmet og hun sa at det blir sendt ut info ang studiet og overnatting for de som trenger det i et brev når man har takket ja. Hun ga meg også link til timeplanen for uke 3 og 4. Ser ut til at vi har noen hektiske men spennende uker å se fram til :D Hvor gammel er du, og hvor kommer du fra da?

 

Jeg er 28, 82 modell. :)

Kommer fra Bardufiss, i Troms, men har bodd i Stavanger i litt over 9 år nå.

Har jo ikke like lang vei som deg å reise, men må jo reise alikevel, og e ikke så kjent i Oslo at det gjør noe, tenker liksom; fly, flytog, buss osv baah.. Meen men, finne vel ut av det!

Kanskje vi som kommer fra andre plasser skulle slått oss sammen når vi kommer nedover :)

Tenkte også på å få guttene mine nedover den helga, men vet jo ikke hvor jeg skal bo og slikt ennå, kjenenr jeg blir litt stressa av det men..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 28, 82 modell. :)

Kommer fra Bardufiss, i Troms, men har bodd i Stavanger i litt over 9 år nå.

Har jo ikke like lang vei som deg å reise, men må jo reise alikevel, og e ikke så kjent i Oslo at det gjør noe, tenker liksom; fly, flytog, buss osv baah.. Meen men, finne vel ut av det!

Kanskje vi som kommer fra andre plasser skulle slått oss sammen når vi kommer nedover :)

Tenkte også på å få guttene mine nedover den helga, men vet jo ikke hvor jeg skal bo og slikt ennå, kjenenr jeg blir litt stressa av det men..

 

 

Bardufoss var det.. Snakk om skrivefeil :P

Link to comment
Share on other sites

Guest margrethe

Det bli hektisk ja :)

Men godt å se timeplanen litt på forhånd.

Håper vi får en pensumliste litt før sånn at man kan begynne å se litt på de ulike fagene :)

 

 

Ja greit å studere timeplanen på forhånd, men skulle også hatt pensumlisten ja :)

Link to comment
Share on other sites

Dere som må reise for å komme til samlinger, hvor skal dere bo? ser jo at det ikke akkurat er det billigste strøket å bo i.

Hotell blir vel litt i overkant råflott :unsure: er jo trossalt student :D

Har sendt spørsmål til diakonhjemmet om de har hybler eller lignende å leie ut til deltidsstudentene som kommer langveisfra, men der var det ingen svar å få gitt.... hmm, kjenner det stresser meg litt, med tanke på økonomien..., 2 uker på hotell, well well :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dere som må reise for å komme til samlinger, hvor skal dere bo? ser jo at det ikke akkurat er det billigste strøket å bo i.

Hotell blir vel litt i overkant råflott :unsure: er jo trossalt student :D

Har sendt spørsmål til diakonhjemmet om de har hybler eller lignende å leie ut til deltidsstudentene som kommer langveisfra, men der var det ingen svar å få gitt.... hmm, kjenner det stresser meg litt, med tanke på økonomien..., 2 uker på hotell, well well :blink:

 

Har sett på noen av hyblene/leilighetene på det hybeltorget inne på siden deres, men var liksom umøblert det meste og prisen var pr mnd osv, ble ikke noe klokere liksom.. Hotell hadde jo vært helt herlig, hvis det kostet veeldig lite da, hehe :)

Jeg kjenner noen i Oslo jeg kanskje kan bo hos, men vet ikke ennå, er litt stressende ja, tenker mye på det.......

Link to comment
Share on other sites

Så også Anker Hotel, noen som vet noe om dette stedet?

Litt kjipt å skulle bo 2 uker på et hotell som er skyldig stjerner for å si det sånn. ;)

Trur jeg fikk en pris på 5800 kr for nesten 2 uker. Grei pris, men er standarden grei??

 

Jeg så også første plassen jeg fant det at det var 1 stjerne, men nå finner jeg anker hotell med 3 stjerner,og ser ut som det er pusset opp og ganske grei standard. Fant også enkeltrom for 5856 kr, ikke så ille egentlig, penger er det nå men.

Slal se hele deltids-gjengen havner der, hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så også første plassen jeg fant det at det var 1 stjerne, men nå finner jeg anker hotell med 3 stjerner,og ser ut som det er pusset opp og ganske grei standard. Fant også enkeltrom for 5856 kr, ikke så ille egentlig, penger er det nå men.

Slal se hele deltids-gjengen havner der, hehe :)

 

d hadde jo vært kjempekoselig, så hadde man fått sjansen til å bli bedre kjent, samt jobbe sammen med oppgaver o.l...

har sendt forespørsel til noen av disse med leiligheter til leie, for å høre prisnivå og tilgjengelighet... :)

såå vi få se hva som dukker opp...

Link to comment
Share on other sites

d hadde jo vært kjempekoselig, så hadde man fått sjansen til å bli bedre kjent, samt jobbe sammen med oppgaver o.l...

har sendt forespørsel til noen av disse med leiligheter til leie, for å høre prisnivå og tilgjengelighet... :)

såå vi få se hva som dukker opp...

 

Ja si ifra når du får svar på noe, hadde jo i utgangspunktet vært veldig greit å bo rett ved skolen i gåavstand, men må jo være tilrettelagt med møbler osv, vi skal jo ikke være der så lenge :)

Link to comment
Share on other sites

Jaa... da var skuffelsen komplett!! Må si fra meg plassen på Diakonhjemmet da uforutsette regninger stømmer inn :(

Er så enormt skuffet og lei meg at jeg vet rett og slett ikke hvilken vei jeg skal rope!!

Lykke til alle dere som har kommet inn...

Dere får holde meg oppdatert på hvordan det går med dere og hva dere gjør (svart av misunnelse)

Får prøve lykke igjen neste år :(

 

Hilsen vonbroten og pengelens Hjerterom

Link to comment
Share on other sites

Jaa... da var skuffelsen komplett!! Må si fra meg plassen på Diakonhjemmet da uforutsette regninger stømmer inn :(

Er så enormt skuffet og lei meg at jeg vet rett og slett ikke hvilken vei jeg skal rope!!

Lykke til alle dere som har kommet inn...

Dere får holde meg oppdatert på hvordan det går med dere og hva dere gjør (svart av misunnelse)

Får prøve lykke igjen neste år :(

 

Hilsen vonbroten og pengelens Hjerterom

 

 

Huff, det var veldig synd.... Men sånn kan skje, du får nok en ny sjanse skal du se ;)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen av dere som har fått noen informasjon tilsendt etter at dere har takket ja til plassen?

Savner det egentlig, bl.a. pensumliste.

 

Nie, jeg har ikke fått noe info, men går å venter hver dag at det skal komme noe, gjør nok det snart :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Trebarnsmor

Hjerterom; Så trist! Du vet at studiet kvalifiserer til stipend/studielån? Og at første praksisperiode ikke blir før til neste høst? Ville bare fortelle deg det i tilfelle du ikke har tenkt på det. Hvis du ikke får begynt denne gangen så håper jeg det ordner seg for deg til neste år. Lykke til:)

Jeg har heller ikke mottatt noe informasjon enda, kun et brev om at plassen måtte aksepteres innen 2.nov, men det hadde jeg jo allerede ordnet.

Jeg fant jo fagplanen som jeg la ut link til her tidligere, der står det endel om studiet. Men hadde vært fint med en pensumliste så vi ser hvilke bøker vi trenger osv. Vil gjerne ordne dette i god tid.

Er så spent:)

Link to comment
Share on other sites

Skulle logge meg inn her å høre om noen andre hadde fått mer info, men ser at ingen andre har fått heller. Det var "godt", da er ikke jeg den enest som ikke hadde hørt noe mer.

 

Men så leser jeg også at Hjerterom ikke får begynt alikevel, det var trist å høre :(

Håper at det løser seg for deg sånn at du alikevel får begynt, hvis ikke ønsker jeg deg lykke til videre. Og håper du får begynt ved en senere anledning.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen av dere andre som har takket ja og skal begynne på skolen, og som bor unna slik at dere må reise fra hjemmet, som føler som meg, at det er kjempevanskelig, bare tanken på å være borte fra barna? Jeg ombestemmer meg ikke eller noe,ikke i det hele tatt, men kan til tider bli lei meg ved tanken på å være dager borte fra gutten min på 11 mnd. Har hatt han borte på overnatting flere ganger, så er ikke en mamma som er redd for å ha dem borte, men dette blir aå lenge at jeg kjenner det på kroppen! :) jeg skal nok klare det, er såå motivert for dette atte :) men er litt vondt å kjenne på de der to ukene i januar spesielt, blir så nytt. Gleder meg sånn, men skrekkblandet fryd, hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy