Jump to content
Sykepleiediskusjon

Opptaket fra Diakonhjemmet


Guest Venter spent

Recommended Posts

Er det noen av dere andre som har takket ja og skal begynne på skolen, og som bor unna slik at dere må reise fra hjemmet, som føler som meg, at det er kjempevanskelig, bare tanken på å være borte fra barna? Jeg ombestemmer meg ikke eller noe,ikke i det hele tatt, men kan til tider bli lei meg ved tanken på å være dager borte fra gutten min på 11 mnd. Har hatt han borte på overnatting flere ganger, så er ikke en mamma som er redd for å ha dem borte, men dette blir aå lenge at jeg kjenner det på kroppen! :) jeg skal nok klare det, er såå motivert for dette atte :) men er litt vondt å kjenne på de der to ukene i januar spesielt, blir så nytt. Gleder meg sånn, men skrekkblandet fryd, hehe :)

 

du som bor så "nært" kan kanskje dra hjem i helga, hvis du er tidlig ut å får tak i de billigste billettene - da blir vel ikke ventetiden så lang... ønsker deg og de andre langveisfra-studentene lykke til uansett - det blir sikkert gøy!!

(sa hun m et snev av misunnelse) :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply
Link to comment
Share on other sites

I dag fikk jeg masse brosjyrer i posten :D

Ble plutselig litt mer virkelig, og en anelse skummelt.

 

Men det sto ikke noen plasser om hvor vi kan kjøpe øvingsantrekk og nål.

Noen som vet hvor vi kan kjøpe det ?

 

 

Jeg har også fått infoen nå, blir mye på en gang når man setter seg ned, og spesielt når man går inn på itslearning, men jeg er vant til itslearning, så det går nok greit, men mye info, hehe :) bare å begynne å lese! :) hvor kommer du fra undrende?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fått infoen nå, blir mye på en gang når man setter seg ned, og spesielt når man går inn på itslearning, men jeg er vant til itslearning, så det går nok greit, men mye info, hehe :) bare å begynne å lese! :) hvor kommer du fra undrende?

 

Jeg bor i Oslo, så har ikke så lang reisevei jeg :)

Gleder meg veldig masse. Var inne å tittet på It´s learning. Skjønte ikke så mye, men det kommer nok etterhvert :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet noe om denne introduksjonspraksisen vi skal ha i uke 9 ?

Hvor er det og må vi ordne med praksisplass selv ?

 

har snakket m diakonhjemmet ang denne uka, de sa at d er noe man kan ta på hjemplassen, men at d skal søkes om, eller noe sånt, ved 1.samling. Ring diakonhjemmet å spør - der får du utfyllende svar og god hjelp :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Trebarnsmor

Hvor har dere bestilt navneskilt og uniform?

Det finnes jo mange varianter av uniformer nå, så på en nettisde at det var veldig mange forskjellige farger og snitt.

Hva har dere valgt? Tror dere Diakonhjemmet har spesielle krav?

Link to comment
Share on other sites

Hvor har dere bestilt navneskilt og uniform?

Det finnes jo mange varianter av uniformer nå, så på en nettisde at det var veldig mange forskjellige farger og snitt.

Hva har dere valgt? Tror dere Diakonhjemmet har spesielle krav?

 

Jeg bestilte uniform på sparkjøp.

Hvit tunika og bukse. Den skal jo bare brukes på øvingsposten på skolen, så da holder det nok med denne tenker jeg :)

 

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_21/PID-490216%28SparBase%29.aspx

Litt penger å spare også.

 

Her kjøpte jeg skiltet siden det var tilbud her.

http://www.sabo.no/produkt/skilt-nr-3-70.aspx

Link to comment
Share on other sites

Guest Trebarnsmor

Ser at det er mye billigere hos Sparkjøp enn i de andre nettbutikkene.

Ellers er det billig å kjøpe fra USA. Jeg fant veldig mye inne på Amazon, kommer til å bestille derfra.

Link to comment
Share on other sites

Hei! ser dere skal begynne på Diakonhjemmet nå i januar. jeg går der allerede i deltidskullet som begynte januar 10.

Da jeg begynte stilte de ingen krav til uniformer, men dere får kjøpt uniformer ganske mange steder. På f.eks spar kjøp og invite.no er det ganske rimelige uniformer. jeg bestilte selv fra invite og er fornøyd. skolenålen får dere på skolen.

 

Lykke til med skolestart :D

Link to comment
Share on other sites

Hei! ser dere skal begynne på Diakonhjemmet nå i januar. jeg går der allerede i deltidskullet som begynte januar 10.

Da jeg begynte stilte de ingen krav til uniformer, men dere får kjøpt uniformer ganske mange steder. På f.eks spar kjøp og invite.no er det ganske rimelige uniformer. jeg bestilte selv fra invite og er fornøyd. skolenålen får dere på skolen.

 

Lykke til med skolestart :D

 

 

 

Heisann, har du lyst å fortelle litt om hvordan det er å være student på Diakonhjemmet, du som har et år erfaring? :) kjekt å høre :) kommer du langveis i fra, eller? hvordan er det på samlingene, mye å gjøre, ellers noe du kan fortelle:)

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes det er helt greit å være student på diakonhjemmet. Syntes den IkT undervisningen var tungvinn i starten, men går forsåvidt greit. men det er et hektisk opplegg. nå er vi akkurat ferdig med sykehjemspraksis, og forbereder oss til sykepleie 2 eksamen, så det går unna i svingene :) veldig mye selvstudie. Samlingene ble mye bedre etter at vi klaget..syntes det var en del dødtid i starten av skoleåret, mye fritid mellom forelesningene, men det er blitt mye bedre. jeg bor i Røyken kommune, så det er ikke veldig lang reisevei inn dit.

Link to comment
Share on other sites

Hjerterom, skal du begynne på skolen, eller trakk du deg? :)

hei Linda, "møtes" her også ;-)

Har som sagt takket ja til plassen, men pga familiæreårsaker så det rimelig stygt ut en liten stakket stund.

MEN, nå skal vi flytte fra Nord til Sør og nye muligheter åpner seg (heldigvis)

Alt er ikke i boks ennå, men jeg er sterk i troen på at det ordner seg for snille jenter :rolleyes:

Jeg later som at jeg skal begynne i januar, og oppfører meg deretter, så får det heller være en enda større nedtur hvis det ikke skulle klaffe :blink:

Har ikke turt å bestille uniform eller skilt ennå - og noen bøker har jeg fått lånt slik at jeg kan "henge m" på it's learning :huh: mye å gjøre - mye å føre!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte overdel i S, så er jeg ganske lang eller normal lang i beina så jeg kjøpte medium i bukse.

Kunne nok med fordel ha gått ned i str. på begge deler :blink:

 

Har ikke prøvd noen av delene, men begge delene så digre ut..

 

Skal prøve å vaske de litt hard, i håp om at de krymper litt.. *lat.com* orker ikke å sende tilbake :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy