Jump to content
Sykepleiediskusjon

Vet ikke hva jeg skal gjøre?? Lengter etter barneavd


Guest frustrert jente

Recommended Posts

Guest frustrert jente

Hei.

Har jobbet som tilkallingsvikar på barneavdeling i litt over 6 mnd (fikk vakter nesten hver dag), men har nå fått en 100% stilling på voksenavd (sykehus) og har jobbet der i ca. 2 mnd.. Trivdes ganske greit da jeg begynte, men jeg lengter sånn etter barneavdelingen, får ikke sove om natta!

 

Er heldigvis fortsatt ekstravakt der så skal ta en vakt der i helga (har ikke jobbet der siden jeg begynte på voksenavd.)! Men jobber jo 100 % så får jo ikke jobbet så mye som før. Jeg VET at det er barnesykepleier jeg vil bli, og angrer sånn på at jeg tok jobben jeg har nå.. Har ikke noe lyst til å jobbe der (kom plutselig veldig mange tunge pasienter) Kan jo ikke være ekstravakt for alltid heller, men jeg vet at det ofte er ledige vikariater på den ene barneavd. og de vet jo godt hvem jeg er da jeg har jobbet der i et halvt år. men det blir jo veldig dumt å slutte på den nye jobben etter 2 mnd?

 

Tenkte at jeg kanskje kunne ha en litt lavere stillingsprosent på voksenavd en stund. (f. eks 80%) og jobbe ekstravakter på barneavd ved siden av? Men man kan vel ikke be om redusert stillingsprosent sånn uten videre? eller?

 

Håper jeg får noe svar, for vet ikke hva jeg skal gjøre av meg:P

 

Mvh, nyutdannet sykepleier:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Sykepleier

Hei,

Er vel kanskje litt viktig å ha 100 % jobb slik at du kan søke på videreutdanning i pediatrisk sykepleie etter 2 år - hvis det er det du vil da. Skjønner godt at det er kjedelig å ikke jobbe med akkurat det du ønsker!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy