Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bilkjøring etter hjerneslag??


Laarista84

Recommended Posts

I sommer fikk min 67år gamle svigerfar hjerneslag. Heldigvis så fikk han ikke noen alvorlige utfall. Litt lammelse i ene armen og noe forbigående synsutfall.

Han ble etter slaget fratatt kjøreretten i min. 3 mnd. Han har vært til alle mulige utredninger innenfor speialisthelsetjenesten, og står fremdeles uten kjørerett.

 

Han er veldig frustert over å ikke ha lov til å kjøre bil (det skjønner jeg), men i dag så kom han KJØRENDE!

Jeg ble ganske sjokket, og veldig i tvil hva jeg skal gjøre nå... Han sier selv at "nå bryr han seg ikke lenger,han må kjøre bil (ellers så kunne de bare ta livet av ham".)

 

Han er ikke redd for å bli stoppet i kontroll heller; "for han har jo sertefikatet med seg"!

 

 

HVA SKAL JEG GJØRE??

 

Hva skjer dersom han kjører på noen? Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem i denne situasjonen.

 

HJELP MEG!

Link to comment
Share on other sites

Prøv å ta en prat med han, det er jo en grunn til at legene mener at han ikke skal kjøre bil. Ellers er det jo dessverre å kontakte politiet, eller kanskje du rett og slett skal "stikke av" med bilnøklene? Da kommer han seg jo ingen vei.

 

Det er jo som du sier, hva om han kjører på noen?

 

Forferdelig vanskelig når det er noen du kjenner, men desto viktigere!

Link to comment
Share on other sites

Guest valerica

Hei,

 

Du maa snakke med lege.

 

Kan vaere daarlig for han mye mer heller om kjoerer ikke bilen enn om kjoerer !

 

Det er vigtig aa kjoere ikke saa mye en gang, han maa begynne aa kjoere litt med litt

 

Det er ingenting alvorlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy