Jump to content
Sykepleiediskusjon
Strandmk

App til Iphone

Recommended Posts

Beklager hvis dette oppfattes som reklame, men ønsker bare å tipse dere Iphone-brukere om at Felleskatalogen finnes som app!

Har den selv og den er veldig mye mer brukervennlig enn å slå opp i papirutgaven. Raskere går det og! Er samme utgaven som den som er på felleskatalogen.no = ALLTID oppdatert!

Anbefales sterkt!

Denne bruker jeg også flittig, utrolig brukervennlig! Bruker også appen som heter "LabTests". Her får man en fin oversikt over de ulike blodprøvene, forklaringer på hvorfor man tar de, referanseområder osv! Denne er på engelsk, så da får man trimmet det språket litt også! ;)

Denne bruker jeg også flittig, utrolig brukervennlig! Bruker også appen som heter "LabTests". Her får man en fin oversikt over de ulike blodprøvene, forklaringer på hvorfor man tar de, referanseområder osv! Denne er på engelsk, så da får man trimmet det språket litt også! ;)

ooo takk for tips!! elsker alle sånne "nerde"apps hehe

og FK app er mye brukt her også ;)

ooo takk for tips!! elsker alle sånne "nerde"apps hehe

og FK app er mye brukt her også ;)

Hehe, jeg også.... Har enda flere også: anatomisk atlas, og PubMed on tap, samt noen lekre 3D bilder (artistisk fremstilt) av kroppens bestanddeler.... Fra denne appen (heter 3D Medical Images) har jeg ordnet så jeg har et neuron som bakgrunn... :rolleyes: Nerd? Ja! B)

Hehe, jeg også.... Har enda flere også: anatomisk atlas, og PubMed on tap, samt noen lekre 3D bilder (artistisk fremstilt) av kroppens bestanddeler.... Fra denne appen (heter 3D Medical Images) har jeg ordnet så jeg har et neuron som bakgrunn... :rolleyes: Nerd? Ja! B)

hihi samma her! masse nerdeapper om kroppen o.l. hehehe

blir ikke helt en "app" men nå får man PPS på smarttelefoner ;) og da kan man legge den som et ikon på skrivebordet til telefonen, slik at det blir nesten som en app ;)

Det er jo veldig kjekt! Hvordan får man tilgang til den? betale? har du link?

man får foreløbig bare tilgang (gratis) hvis du har det på jobben!

Vet du hvordan det ordnes videre? Kommunen jeg jobber for har PPS - men hvor går veien for å få skaffet tilgang privat?

Vet du hvordan det ordnes videre? Kommunen jeg jobber for har PPS - men hvor går veien for å få skaffet tilgang privat?

https://ppsnett.no/pps/app/registerUser.jsp

og der må du legge inn hele navnet ditt på øverste linje

på den neste legger du inn jobbmailen din, skriv inn det som står før @ og finn det som står etter @ i fanen ved siden av som er rett for deg feks sye.oslo.kommune.no

https://ppsnett.no/pps/app/registerUser.jsp og der må du legge inn hele navnet ditt på øverste linje på den neste legger du inn jobbmailen din, skriv inn det som står før @ og finn det som står etter @ i fanen ved siden av som er rett for deg feks sye.oslo.kommune.no

når du har registrert her, åpnet mailen på jobb og gjort det de ber deg om der, så kan du gå få den på mobilen også!

Åh, så utrolig kjekt! Vet dere om PPS-appen kommer til å åpnes slik at hvem som helst kan kjøpe seg til den?

jeg spurte om det på forrige kurs men hun visste ikke.. håper det!