Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lurer på hvor mye i mnd dere har utbetalt?


Guest sweetpea

Recommended Posts

Guest sweetpea

På jobben er det stor ståhei da 2 nyutdannede sykepleiere har krevd en 380 000 kr i begynnerlønn som de fikk mens andre som har jobbet 4 og 8 år fortsatt henger rundt 360 000 - 380 000kr. Dette er for fulltidstillinger og uten tillegg men vi har ingen (unntatt fagkordinator) som jobber mer enn 80 %. Jeg er for flau til å spørre hvor mye de faktisk får utbetalt i mnd så tenkte å spørre her inne siden det blir mer anonymt.

 

Så hvor mye har du utbetalt i mnd?

Jobber du 3 delt eller 2 delt eventuelt natt?

Hvor mange helger per mnd eller per turnus jobber du (skriv gjerne om turnusen går over 6 eller 8 uker eller noe annet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

En litt gammel tråd, men tar den opp igjen.
Er det flere som er villig til å si hvor mye de tjener sånn ca i mnd?
Skulle likt å vite det for å kunne planlegge hvor mye jeg kan bruke på bolig når jeg er ferdigutdannet. Vet det kommer an på hvor man jobber, men lurer på sånn ca hvor mye man tjener, og i mitt tilfelle som nyutdannet.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, Feline og Misty! :)

Det høres ut som en levelig månedslønn da, men det er vel litt mer enn hva man får som nyutdannet, da jeg går ut i fra at dere kanskje har jobbet en stund. :) Er lønningene deres før skatt og sånn (altså brutto)?

 

Er på lønnstrinnet for 4 års ansiennitet og årslønnen er da 369 500 i full stilling før skatt. Det jeg skrev at jeg fikk utbetalt i mnd var etter skatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest sykepleierstudent

heii!

jeg har nettopp begynt på videregående på helse og oppvekst og har ingen annelse om hva eg vil bli innen den retningen... hva synes dere jeg burde gjøre? :D

 

Er det så viktig hva vi synes du burde gjøre? Er mange spennende retninger du kan ta innen helse og oppvektfag. Helsefagarbeidere er det forsåvidt alltids behov for :) Men tror du heller burde tenke selv gjennom hva dine interesser er, hvor langt du vil nå etc. Eneste jeg kan anbefale deg er å ta generell studiekompetanse etter at du er ferdig med det du ender opp som slik at du har muligheten senere :) Da slipper du å måtte vente 1 år med å komme igang hvis du ønsker å ta høyere utdanning!

 

Hilsen sykepleierstudent på 3. året :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy