Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva gjør du akkurat nå?


Cathrine

Recommended Posts

Hehe.. ja det er alltid en eksamen igjen. Ihvertfall føles det slik. Lykke til med med hjemmeeksamen ;)

Ja tenk om noen måneder så er du sykepleier, det er jo litt gøy ;)

Har dere bestemt dere for hva dere skal skrive om i bacheloroppgaven?

Ble det pårørende til akutt syke?

 

Nå sitter jeg her igjen ;)

Har akkurat vært og handlet inn bursdagsmiddag til mannen min.Det er ikke før mandag da.

Og vet dere hva , den ene presangen jeg hadde kjøpt til han som jeg var aller mest fornøyd med. Hadde han vært og kjøpt til seg selv i går... Ooops.. skal si jeg og sønnene mine ble lange i maska da han viste oss det...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply
Hehe.. ja det er alltid en eksamen igjen. Ihvertfall føles det slik. Lykke til med med hjemmeeksamen :)

Ja tenk om noen måneder så er du sykepleier, det er jo litt gøy :)

Har dere bestemt dere for hva dere skal skrive om i bacheloroppgaven?

Ble det pårørende til akutt syke?

 

Jo takk for det, ikke særlig artig eksamen egentlig: refleksjon :(

 

Vi leverte problemstilling på fredag. Temaet er pårørende til slagpasient (i akutt fase) -men det blir nok en del avgrensinger og litt forandringer etter hvert ;) Håper vi får den godkjent da :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jo takk for det, ikke særlig artig eksamen egentlig: refleksjon ;)

 

Vi leverte problemstilling på fredag. Temaet er pårørende til slagpasient (i akutt fase) -men det blir nok en del avgrensinger og litt forandringer etter hvert :) Håper vi får den godkjent da :rolleyes:

 

Håper dere får den godkjent, jeg sikker på at dere kommer til å lære mye av å skrive om dette, og ikke minst dere kommer til å få glede av alt dere har lært i fremtiden. Kjempeviktig at pårørende blir i varetatt på en skikkelig måte :)

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

I kveld har jeg vært på jobb... Kom en hel time for sent for det var trafikkulykke (rett foran meg:S) , så veien var helt stengt. Utrolig kjedelig! Da jeg ringte for å skulle si i fra var det en av våre demente pasienter som tok telefonen, de hadde glemt å ta den ut fra rommet hans! Så ble LITT stresset... Heldigvis gikk det greit at jeg ble sen siden jeg bare var ekstra pga at det skulle være legevisitt senere på kvelden. Nå er det leggetid her så jeg er klar til ny dag på jobb i morgen tidlig. God natt :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Masse lykke til med medikamentregningen i morgen :(

Veldig hyggelig at du tok turen innom her igjen, jeg har savnet deg.

Nå sitter jeg her og venter på at vi skal dra til legen med sønnen min. Prøver og oppsummere hele sykehistorien i hodet. Greit å være forberedt ;)

 

Så hyggelig å bli savnet!! :)

Takk for det, men tror dessverre at det ikke gikk så bra :rolleyes: Jeg har regnet alt riktig, men tror jeg har tatt utgangspunkt i feil tall i en fortynningsoppgave. Og vi må ha alt rett for å stå, så det lover ikke godt :( Så nå er jeg litt deppa og lei meg... Men, men, ikke noe å gjøre noe med nå. Må bare ta den på nytt i mars, men det er kjipt.

Nå skal jeg nyte litt juleferie før det bærer ut i praksis. Jeg har havnet på et sykehjem i Østensjø bydel forresten (svarer på spm ditt fra andre tråden her jeg :))

 

Lykke til hos legen! Håper de finner noen svar da, han har vært en del syk, sønnen din, har han ikke? *sender godbedringstanker* ;)

Link to comment
Share on other sites

Så irriterende for deg at du tok utgangspunkt i feil tall... Men slikt skjer den beste :)

Ja nyt en velfortjent juleferien nå.

Ja sønnen min har vært syk i snart 2 måneder. Det jeg trodde var en uskyldig omgangsyke, resulterte i denne lange sykdomsperioden.

Men i går var vi endelig hos en infeksjonsmedisiner på barnepoliklinikken og han tok tak i det meste. Nå utredes han for alt;musepest, mycoplasma, borreliose, toxoplasmose bare for å nevne noe. Det skal også taes div. røntgen og MR bilder. PÅ mandag skal han ta MR av hodet med kontrast. Så akkurat nå har jeg sittet her og forberedt han på innleggelse av veneflon og hvordan det oppleves å være i en MR maskin....

Og nå må jeg skynde meg på apoteket og kjøpe emlakrem til han.

Tusen takk for godbedringstanker :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

I kveld har jeg vært på jobb... Kom en hel time for sent for det var trafikkulykke (rett foran meg:S) , så veien var helt stengt. Utrolig kjedelig! Da jeg ringte for å skulle si i fra var det en av våre demente pasienter som tok telefonen, de hadde glemt å ta den ut fra rommet hans! Så ble LITT stresset... Heldigvis gikk det greit at jeg ble sen siden jeg bare var ekstra pga at det skulle være legevisitt senere på kvelden. Nå er det leggetid her så jeg er klar til ny dag på jobb i morgen tidlig. God natt :rolleyes:

 

Så utrolig stressende, og så typisk at en av de demente pasientene tok telefonen. Jeg kan forestille meg hvor stresset jeg hadde blitt i samme situasjon....

Nå er jeg passe irritert. Jeg var akkurat på apoteket og kjøpte Emla krem. Jeg presiserte at jeg måtte få nok til to hender. Jada sa damen dette er nok. Jeg kommer hjem og ser at det kun er nok til en hånd.Nå er apoteket stengt, så da må jeg ut i det stresset i morgen også, for jeg må ha den til mandag.

Link to comment
Share on other sites

Så flott at det skjer noe!

Tror jeg hadde droppet hele Embla, jeg da!

Er vanskelig å få det til på hendene med tildekking etc, må tas på akkurat tidsnok, virker dårlig for veneflon fordi årene trekker seg sammen.......

Datteren min har fått lagt inn veneflon uten Embla siden hun var drøyt 3 år og det har aldri vært noe problem!

 

Lykke til, uansett!

Link to comment
Share on other sites

Takk for lykke ønsker Kitt :rolleyes:

Huff jeg tok visst feil, den Emlakremen var beregnet for begge hender. Godt jeg fant det ut før jeg dro ut forgjeves.

Ja, jeg tror han hadde klart seg fint uten. Han har vært flink til å ta blodprøver, synes det har gått helt greit inntil han tok det på poliklinikken. Da var det skikkelig vondt, tror det må ha vært fordi de brukte Butterfly istedendfor vanlig kanyle.

Nå gruer han for veneflonen og da er det en trøst at nå skal han få lokalbedøvelse.

Jeg har også litt delte erfaringer med bruk av Emlakrem på pasienter, men det får stå sin prøve.Det gjør det ihvertfall lettere for han her og nå.

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes: Akkurat n sitter jeg og venter på besøk fra Jon Blund, Han har nemmelig ikke vært her siden siste innspurt med eksamener, men nå er det på tide med litt ro. Hurra for juleferie, bare kveldsvakt i morgen igjen, så er det en hel uke til familie, viktigst av alt tantunger. Småtroll som alltid får tanta si til å smile:)
Link to comment
Share on other sites

Heisann folkens ;)

 

Jeg får vel hive meg på en liten skravletråd jeg og..

 

Akkurat nå sitter jeg bare på dataen og kaster bort masse tid ;)

 

Har vasket klær, brettet og lagt inn, bakt cookies, passer lillesøstren min på 7 og i grunn bare gjort svada ting resten av dagen..

Har renset oppvaskmaskinen også da, for den luktet høgg!!!

 

Alt er stort sett klart til jul, har bare igjen å handle mat, hente juletre, pynte og...tja det var del det..

Utrolig!!

Jeg som hang SÅÅÅ etter forgje uke..

 

Ellers har jeg jo juleferie da, fikk karakter på Anatomi eksamen på Torsdag, besto med en D... ikke tidenes beste karakter, men jeg trøster meg med at strykprosenten var veldig høy i år, og at jeg faktisk trodde jeg kom til å stryke ;)

 

Nå skal jeg bare koooose meg med familie i julen, og nyte helligdagene.. har i flere år hatt veldig vondt forhold til julen, men nå har det begynt å rette seg... og det er jammen meg en god følelse!!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Her i huset har juleroen senket seg, og nyter freden etter to hektiske, men utrolig koselige dager med familien.

 

I morgen er det på den igjen på jobb, så juleferien varte totalt 1 dag her i huset ;)

 

Er så uvant å kunne sitte ved data'en, ta seg god tid, og surfe rundt, har lest så mye til eksamnen i høst at jeg blir nesten litt rådvill for hva jeg skal finne på ;)

Ikke fo at det er noen fare, jeg leverte ikke på anatomi eksamen, så jeg vet jo hva som venter meg i februar da, så det blir et par timers lesing om dagen for å ikke miste tråden i skoleferien :)

 

 

ha en fortsatt god romjul alle sammen!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja det var ikke lange juleferien du hadde Anita....

Håper du får en fin og rolig vakt i dag.

Jeg har fri helt til mandag :)

I dag skal vi være hjemme og kose oss (mann og barn) Vi skal snart spise julefrokost. Akkurat nå sitter jeg her og slapper av etter å ha spilt Wiii fit. Har både hoppet og stått slalom det var ganske gøy, men da jeg skulle løpe fikk jeg skikkelig blodsmak i munnen ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vet dere hva, jeg klarte å skade foten min skikkelig på denne Wii fiten. Dagen etter klarte jeg ikke å tråkke ned på foten, og det varte i 3 døgn, men heldigvis forsvant smerten like fort som den kom ;)

Nå sitter jeg her, men burte ha lagt meg. Men det var så fredelig å stille i huset at jeg må nyte roen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå er det natt, samboeren min er i Danmark og barna sover. Jeg var på vei til å legge meg, men plutselig hører jeg noen rare dunk i kjelleren :)

Jeg går bort til trappen for å se og der står hunden og katten på stive ben og lytter de også, æsj dette ble litt ekkelt...

Jeg pleier ikke være redd for å være alene, men i dt siste har det vært masse innbrudd i området og for ikke lenge siden gjorde de innbrudd i bilen vår mens den stod i hagen og vi var hjemme.

Jeg er sikkert bare ttrett og litt nervøs, men nå blir jeg sittende her og surfe litt til. Har hentet meg et glass vin og litt ostepopp, så snart blir dt nok litt bedre.

Håper jeg da...

Link to comment
Share on other sites

Håper du fikk ro på deg i går, Cathrine. Ikke noe kjekt med sånne lyder når det har vært mye innbrudd i det siste :)

 

Jeg har akkurat drukket opp kaffekoppen min (drakk aldri kaffe før jeg begynte på sykepleien og kom i praksis, hehe), og må gjøre meg klar til å gå på jobb.

 

Aller helst vil jeg bare kle på meg godt med klær og gå en laaaang tur før jeg kommer hjem igjen, lager god lørdagsfrokost og vekker samboeren.. Men jeg får slutte å drømme om sånt nå. Pliktene kaller :)

 

Ha en fin lørdag, alle sammen! :D

Link to comment
Share on other sites

Er det mye snø hos dere? Nå har jeg måkt og måkt og er sååå sliten, måtte gå inn for å ta en pause. Det er jo skikkelig vakkert ute, men fy for et slit å bli kvitt all snøen i oppkjørselen. Kan nesten ikke huske at det har vært så mye snø her før.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy