Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva gjør du akkurat nå?


Cathrine

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Akkurat nå sitter jeg og leser Anatomi og jobber med tidligere eksamenssett... Og jeg får helt hetta!! :)

Fatter ikke at jeg skal kunne alt dette til eksamen om 8 uker!! Man skal jo kunne alt ned til hver minste detalj!! :-/ Akkurat nå kjenner jeg at panikken brer seg godt... *hyyyyl* ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå sitter jeg her og surfer....Var så mye jeg skulle ha gjort, jobbet, støvsugd, ryddet mat skapet som vi har fått melbiller i osv.( får dere også melbiller av og til?) Men hva gjør jeg, jo jeg sitter her og venter på at mine nybakte boller skal avkjøles litt. Når eldstemann kommer hjem fra skolen om en halvtime skal vi kose oss.

Men etter dette MÅ jeg begynne å gjøre noe, ihvertfal må jeg på butikken og handle melk og smør som jeg brukte opp på bollene ;)

Link to comment
Share on other sites

akkurat nå sitter jeg i sofaen med lap'en på fanget, med ei skive i hånda.

klokka er 2 på natta, og jeg fikk ikke sove, så derfor sto jeg opp og tok en sovepille. ikke bare-bare å få døgnet på rett kjøl igjen etter en nattevaktsøkt, og hvertfall ikke når man har søvnproblemer i utgangspunktet.

heldigvis er legen min forståelsesfull, og har ingen skrupler med å skrive ut sovepiller til meg :)

så sitter og venter på å bli litt trøtt...

Link to comment
Share on other sites

Håper du snart blir trøtt :)

Nå skal jeg gå i seng. Må jo det for klokken begynner å bli mye nå!

Men er man B så er man B og da er det fort gjort å glemme klokken.

PS. jeg hadde også søvnproblemer når jeg jobbet skift. Forstår godt at du sliter, enda godt du får noe å sove på ;)

God natt!

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat surfa fort gjennom forumet, og er på vei i seng.

Begge ungene har feber. Eldste har hatt feber siden fredag, så om han ikke er feberfri i morra, får vi vel ta en tur til legen.

Yngste våkne noen timer etter leggetid med 39,7 i temp, og fikk en romperakett med Paracet. Har nå lagt seg sammen med pappaen.

Selv er jeg heller ikke i form. Hoster og er tett i brystet (har infeksjonsutløst astma), og snev av feber selv (bare subfebril).

Ungene blir selvsagt hjemme fra bhg i morra, og jeg antar ejg må være hjemme fra nattevakta natt til tirsdag, for regner ikke med at begge er friske nok til å gå i bhg på tirsdag. Og å jobbe natt og så være våkene hele dagen med sjuke unger er ikke aktuelt. hvertfall ikke når jeg hangler selv!

 

Så nå blir det senga for min del, for å lade opp til i morra :)

Link to comment
Share on other sites

God bedring til alle tre! Klart du ikke kan jobbe natt når du har syke barn. Bli hjemme med god samvittighet :)

Slitsomt med syke barn, og ekstra ille når man føler seg syk selv.

Jeg sitter her med min kaffekopp nr ? og venter på at vi skal dra til legen med sønnen min, i dag kommer svaret på blodprøvene hans, som jeg har ventet så lenge på...

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med deg og barna dine Litago, er dere blitt friske ? Nå er det endelig helg. Jeg er nettoppp ferdig med å jobbe.

Ser jeg absolutt burde støvsugd her, men nå er det mørkt og da synes det ikke likevel, så jeg gikk inn her istedenfor jeg :)

I dag skal vi ha hjemmelaget calzone ( har kjøpt meg pizza ovn) og et glass iskald øl. Det er det beste jeg vet til middag ;)

Egentlig er fredagskvelden den aller beste tiden i hele uka...

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig du tok turen innom her først ; Håper det gikk bra med spillingen :)

Mannen min er på julebord, og nå sitter jeg her og prøver å slappe av før jeg skal legge meg.

Det er ikke stille i huset, marsvinene vår lager noen merkelige

parringslyder som jeg aldri har hørt før, kun lest om...

Katten mjauer og maser om å komme ut, men han får pent bli inne. For om en halvtime vil han inn igjen, og da håper jeg at jeg sover.

Yngstemann føler seg dårlig og får ikke sove, men ligger i sengen og prøver etter beste evne.

Vel, hvem skulle tro at klokken snart er to. Håper freden snart senker seg over huset ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med deg og barna dine Litago, er dere blitt friske ?

 

Vel, vi er bedre hvertfall :)

 

Ungene er feberfrie, men hoster og surkler fortsatt. Men det ser jeg knapt på som sykdom, for det gjør de stort sett hele vinteren.

Skal til kontroll hos barnelege på tirsdag, og er spent på om 4-åringen må på forstøver. Synes ikke han har så god effekt av aerosolinhalasjonene som han burde ha, og nå er han på maksdose.

 

Selv er jeg på antibiotikakur. Var på legevakta på onsdag, og fikk konstatert bronkitt. Hoster mye fortsatt, men er ikke så tungpustet lengre, hvertfall.

 

Takk for omtanken :klem:

 

Hvordan gikk det hos legen med sønnen din? Ble du noe klokere?

Link to comment
Share on other sites

Prøver å pønske ut hva jeg kan kjøpe i julegaver... "Problemene" er kjæresten min på 22 år og pappa på 51 år, noen som har noen tips til julegaver til menn eller? Like vanskelig hvert år ;)

 

Aner ikke, har det samme problemet selv. Og mannen min har bursdag også før jul...

Puh... nå er jeg super sliten etter en lang arbeidsdag og julehandel.

Har akkurat hjulpet sønnen min med litt skolearbeid, og endelig fikk jeg tid til å gå inn her :)

Link to comment
Share on other sites

Prøver å pønske ut hva jeg kan kjøpe i julegaver... "Problemene" er kjæresten min på 22 år og pappa på 51 år, noen som har noen tips til julegaver til menn eller? Like vanskelig hvert år ;)

 

Liker de å lese? I så fall, kjøp en god, aktuell bok :)

En flaske med noe godt å drikke, feks konjakk eller whiskey??

Klær?

Tekniske duppeditter av noe slag ;)

Link to comment
Share on other sites

Huff, dere har jo vært skikkelig dårlige, godt dere er på bedringens vei ;) Og lykke til hos barnelegen, det må jo være så slitsomt og skremmende når man føler seg tungpusten. Håper dere raskt finner noe som virker bedre ;)

 

Ble en del medisinendringer på begge.

 

Eldste skal bytte ut forebyggende Ventoline og Flutide med Seretide morgen og kveld. Han skal også ha Singulair fast daglig (brukt ved behov til nå).

Videre skal vi bygge på med Ventolinge og Flutide ved forverring, evt forstøver med Ventoline og Pulmicort (da kuttes Seretide og Flutide).

Vi har ligget på veldig høyt (maks) behandlingsnivå på den forrige behandlingsplanen, og ikke hatt noe å gå på ved forverring. Derfor disse endringene og sterkere krutt ;)

Håpet er at langtidsvirkende beta2-agonist fra Seretide skal gjøre ham bedre.

 

Yngste bytter også ut Ventoline og Flutide med Seretide morgen og kveld fast forebyggende. Dette for å kutte ned på antall inhalasjoner til henne. hun er bare 2,5 år, og blir fort utålmodig når hun skal puste i aerochamber.

Ved forverring dobler vi dosen Seretide, og gir henne evt forstøver om hun trenger det.

I tillegg fikk vi Locoid salve mot eksemet hun har rundt munnen.

 

Ny kontroll for begge om 3 mnd. Da er vi i mars, og er vel godt i gang med allergimedisineringa tenker jeg (Zyrtec 2 ganger daglig) :)

 

I året som har gått har vi vel hatt snaut 2 fine måneder. Fra juni til midten av august. Resten av året er det enten høst/vinter med mye astmaproblematikk, eller pollensesong!

 

Puh, det er et pes å ha unger med kronisk sykdom ;)

Mye medisiner å holde styr på. Greit nok for meg, som i tillegg er godt kjent med preparatene fra jeg jobbet på lungepost, men liiittt mye for en forvirra pappa å sette seg inn i. Det går nok bra det også, han er veldig flink, trenger bare litt tid til å komme inn i alt.

Link to comment
Share on other sites

Håper at alle disse medisinene gir bedre resultater :)

Jeg kan virkelig forestille meg hvor slitsomt det må være å ha kronisk syke barn som til stadighet må ha medisiner. Forstår godt at pappaen blir litt forvirret ;)

Jeg synes det er slitsomt nok de få gangene mine har trengt en antibiotikakur, for det er ganske slitsomt å gi barn medisiner. Det er jo ikke alltid de har så lyst til å samarbeide, og ikke minst at det er mye å huske på hver eneste dag.

Tenker på dere ;)

Link to comment
Share on other sites

Liker de å lese? I så fall, kjøp en god, aktuell bok ;)

En flaske med noe godt å drikke, feks konjakk eller whiskey??

Klær?

Tekniske duppeditter av noe slag ;)

 

Ja tekniske ting faller ofte i smak ;)

Nå har jeg funnet ut at jeg skal strikke genser til samboeren min. Han sa han ønsket seg det.

så nå har jeg kjøpt garn og oppskrift. Lurer på hvordan den blir for det er temmelig lenge siden jeg har strikket....

Jeg ble jo så glad for at han hadde et ønske, så jeg dro straks ut og kjøpte.

Glemte helt at jeg kommer i virkelig tidsnød, men, men..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sliiiiten i dag.

Glad jeg skal ha fri til over helga nå.

 

Har jobbet 6 netter på rad (to ekstravakter i tillegg til de ordinære 4), og jobbet to ekstravakter forrige uke også, så har jobbet 8 av de siste 10 nettene...

 

Har sovet ca 4 timer i dag, så skal bli godt å legge seg til kvelden, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Oi, var ikke lange tida du har på å strikke en diger mannegenser da nei!

Lykke til med strikkinga!

 

Hehe... jeg har allerede gitt opp det håpet...

Så i går pakket jeg like så godt inn alt garnet og oppskriften. Han får få den på den måten, og så må jeg være flink å strikke den rett etter jul ;)

Jeg fant en fin kalender til han også, en bil kalender. Det må passe bra, for han elsker biler ;)

Så akkurat nå er hjeg ganske fornøyd med julegavene.

 

 

Vi får håpe at han ikke smugleser her inne, for da blir det ingen hemmlighet

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sliiiiten i dag.

Glad jeg skal ha fri til over helga nå.

 

Har jobbet 6 netter på rad (to ekstravakter i tillegg til de ordinære 4), og jobbet to ekstravakter forrige uke også, så har jobbet 8 av de siste 10 nettene...

 

Har sovet ca 4 timer i dag, så skal bli godt å legge seg til kvelden, hehe.

 

Oi, forstår godt at du er sliten!!!

Håper du kommer degt litt fortere etter nattevakter enn det jeg gjorde ;)

Nå sitter jeg og smugspiser sjokolade Skulle egentlig laget middag, men aner ikke hva jeg skal lage.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy