Jump to content
Sykepleiediskusjon

Pleieassistent som sykepleierstudent på sykehus?


Guest Sykepleierstudent

Recommended Posts

Guest Sykepleierstudent

Hei alle sammen!

 

Har veldig lyst å bruke teori i praksis, samt få relevant praksis i forhold til mine studier. For tiden studerer jeg første året og har tidligere erfaring fra arbeidslivet som privat assistent (ULOBA), assistent for personer med fysiske og psykiske vanskeligheter samt en del journalføringskompetanse (assistentsekretær ved sykehus).

 

Jeg har veldig lyst å jobbe på sykehuset men vet ikke helt hvem jeg skal kontakte for en slik jobb. Kunne tenke meg å være tilkallingsvikar i helgene da det er da jeg har mest kapasitet og kan kombinere dette med studiene. Vurderte å ringe HR-senteret, men har mange erfaringer med sure svar uansett hva en spør om. Er det kanskje lurest av meg å kontakte hver enkelt avdeling, eller finnes det en mer "effektiv" måte?

 

Mvh.

Sykepleierstudent

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler å ta kontakt med den avdelingen du ønsker å jobbe på. Mange avdelinger har helgestillinger for studenter. Men spørs om det er så lett å få jobb på sykehus når du bare har gått noen mnd på sykepleien. På mange sykehus i hvertfall, får en ikke jobb før en er andreårsstudent. Men det skader jo aldri å melde sin interesse :)

Link to comment
Share on other sites

Selv fikk jeg helgestilling på en medisinsk avdeling på slutten av første studieår. Tror kanskje det er lettere tidlig i studiet å få jobb på medisinsk avdeling. Nå jobber jeg på kirurgisk avdeling, og her er tempoet vesentlig høyere. Her får gjerne de flinkeste studentene som har hatt praksis på avdelingen tilbud om å jobbe som tilkallingsvikar. Når det er så høyt tempo er en avhengig av at personalet har tilstrekkelige fagkunnskaper og kan jobbe selvstendig. Det er nok vanskelig før en har hatt sykehuspraksis. Som student synes jeg det var kjempespennende og veldig lærerikt å jobbe på medisinsk avdeling, så det kan anbefales!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Celina_87

Hei! Om du går inn på www.oslouniversitetssykehus.no - deretter inn på jobb. Så ser du en liten boks hvor det står at man kan sende en søknad og hvor man skal ringe, om man har lyst til å jobbe ved sykehuset som vikar. Eneste kravet de har, er 600 t ifra enten sykehjem eller sykehus. Jeg er kun pleieassisten og fikk jobb med en gang. Jeg jobber Ullevål, Radiumhospetaliet, Rikshospetaliet. Har signert en kontrakt med 1 års variehet. Så du som er sykepleier student, blir sikkert veldig atraktiv ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei! Om du går inn på www.oslouniversitetssykehus.no - deretter inn på jobb. Så ser du en liten boks hvor det står at man kan sende en søknad og hvor man skal ringe, om man har lyst til å jobbe ved sykehuset som vikar. Eneste kravet de har, er 600 t ifra enten sykehjem eller sykehus. Jeg er kun pleieassisten og fikk jobb med en gang. Jeg jobber Ullevål, Radiumhospetaliet, Rikshospetaliet. Har signert en kontrakt med 1 års variehet. Så du som er sykepleier student, blir sikkert veldig atraktiv ;)

 

Dere er heldige som bor i Oslo. I Drammen finnes ikke ekstravakter til ferdige sykepleiere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy