Jump to content
Sykepleiediskusjon

Betanien, Haraldsplass... Hva må man gjøre? Hva skjer?


BenedicteAas

Recommended Posts

Gjennom de tre årene, hva lærer du, hva er lurt å kunne før du starter sykepleie utdannelse? Må man være smart? (spør fordi jeg føler meg ikke så veldig smart og er redd jeg vil føle meg dum blandt andre studenter). Hvilken lærebøker burde man kjøpe?

Hva er de beste or verste erfaringene? Vanskeligste?

Er det dumt om man ikke har noe kunnskap rundt sykepleieutdannelsen fra før av?

Link to comment
Share on other sites

- Jeg hadde null sykepleiererfaring før jeg begynte på utdanningen, men det gikk veldig fint. Såklart de som hadde tatt ekstravakter som assistent på sykehjem skjønte ting litt lettere enn meg, men det var absolutt ikke nødvendig. Det tok ikke mange månedene før det ble mer avanserte tema slik at alle var "like dumme". Skolen MÅ ta utgangspunkt i at det er mange uten erfaring, og forklarer alt slik at man skal forstå uten å ha forhåndskunnskaper.

- Lærebøker får du liste over når du begynner på skolen.

- Hva du skal lære i løpet av de tre årene: se fagplan eller rammeplan til utdanningen på den skolen du skal gå på

- Om man må være smart? Du må lære deg å ha studieteknikk og lese jevnt over hele året så henger du med. Har du gode nok karakterer fra VGS til å komme inn på studiet skal du i teorien være smart nok? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy