Jump to content
Sykepleiediskusjon

Planlegger å utdanne meg som sykepleier


orgopapp

Recommended Posts

Hei. Jeg er en gutt på 23 år, jobber for tiden i Romania som Supervisor på et skipsverft gjennom et norsk selskap. Er utdannet elektriker, men har etter noen år med nye tanker og meninger lyst å prøve noe nytt. Er interessert i psykologi på fritiden og har bestemt meg for å utdanne meg som sykepleier og kanskje bygge videre til en master som psykiatrisksykepleier. Jeg har veldig lyst å jobbe i utlandet etter hvert og det er her spørsmålene kommer inn. Har tenkt i flere år at jeg har mest lyst å kunne bidra i et U-land. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Eventuelt kjenner noen som har det? Har lyst å sjekke ut mest mulig om akkurat dette før jeg bestemmer meg, selv om det er noen år frem i tid... All relevant informasjon om hvordan det er å drive helsearbeid i et U-land er interessant for meg. Hvor psykisk belastende er det? Hvordan kontrakter er man på, rotasjon, et års kontrakt, to år, hva er vanlig? Hvilke firmaer tilbyr slike jobber? Tips til nettsider, eller firmaer som driver med dette.. Alt som kan utvide horisonten eller gi meg et innblikk i hvordan det er. Mvh. Niklas.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Hyggelig at du har lyst til å bli sykepleier som er et allsidig yrke med mange jobbmuligheter.

Jeg har aldri jobbet i U-land og har derfor ingen erfaring fra det. Men "leger uten grenser" er en kjent organisasjon som sender ut sykepleiere og annet helsepersonell. Du kan jo ta en titt her: http://www.legerutengrenser.no/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy