Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jeg feilmerket blodprøver.. Hva blir konsekvensen for meg?


Guest F.N

Recommended Posts

Høyt arbeidspress på jobben (men absolutt ingen unnskyldning!!) - jeg feilmerket blodprøvene med en annen pasients navn.. Det ble heldigvis oppdaget før behanding var startet og feilen ble rettet opp uten konsekvens for pasienten(e). Har vært sykemeldt 2 uker etter hendelsen pga angst, men imorgen må jeg på jobb igjen. Hva er egentlig konsekvensen for feilen jeg gjorde for meg som sykepleier? Kan jeg miste jobben feks? (Har ikke snakket med avd.lederen etter hendelsen). Gruer meg så sinnsykt til å få kjeft, kommer til å ligge våken i hele natt.. Noen som vet konsekvensen av dette?

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg, fryktelig å ha det slik. Men husk vi alle kan gjøre feil, og i løpet av en yrkeskarriere skal det godt gjøres å aldri ha gjort noen feil. I dette tilfelle fikk det ingen alvorlige konsekvenser, da den fort ble rettet opp i. Så bra! Jeg kan ikke se at dette skulle få noen konsekvenser for deg, da du neppe har vært uaktsom.

Vi har en tråd om det å gjøre feil, som du sikkert vil finne trøst i. Men da må du være medlem av forumet for å kunne lese der. Du finner den her når du er medlem: http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=1357

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy