Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ønsker å komme i kontakt med svenske sykepleiere


maikenbk

Recommended Posts

Jeg ønsker å komme i kontakt med svenske sykepleiere som har erfaring fra å jobbe i Norge. Om du kjenner noen, så gjerne videreformidl informasjonen.

 

Jeg skriver en masteroppgave om svenske sykepleiere i Norge. Masteroppgaven vil også være en del av et større forskningsprosjekt: The impact of temporary work agencies on the politics of work. Prosjektet er finansiert av Norges Forskningsråds program: Velferd, arbeidsliv og migrasjon, og blir ledet av Arbeidsforskningsinstituttet (AFI), med flere partnere (blant annet Mittuniversitetet i Sverige og Universitetet i Oslo der jeg holder til).

 

Vårt bidrag til prosjektet tar for seg bemanningsbransjens rolle i arbeidsinnvandring av svenske sykepleiere til Norge. Jeg ønsker å få kunnskap om innleide sykepleieres motivasjon for å søke arbeid i Norge, bemanningsbransjens rolle i rekruttering av sykepleierne, sykepleiernes erfaringer fra å jobbe i Norge, og på opplevelsen av å være ekstern arbeidskraft ansatt av bemanningsbyråer.

 

Jeg er interessert i å komme i kontakt med alle slags sykepleiere som har erfaring fra å jobbe i Norge, enten om de har gjort det før eller om de gjør det nå. Intervjuene vil anonymiseres.

 

Ta kontakt på epost: svenskesykepleiere@gmail.com, om du er interessert eller om du har noen spørsmål. Intervjuer kan fint gjøres over telefon.

 

Hilsen Maiken Kiil

 

Masterstudent og forskningsassistent

Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi

Universitetet i Oslo

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy