Jump to content
Sykepleiediskusjon

dårlig samvittighet av å være hjemme fra jobb


Guest nurse89

Recommended Posts

Guest nurse89

Hei. Er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien. Er sjeldent syk og borte fra jobb. I går hadde jeg senvakt og kjente før vakta at jeg var litt forkjøla. Jeg har student så følte jeg måtte stille opp. I løpet av vakta ble jeg mer snufsete, nøys, hadde litt rennende øyne og hodeverk. Ved vaktslutt kjentes hodet som at det skulle eksplodere og verket veldig. Da ga jeg beskjed til nattevakt at jeg ikke kom på vakt i dag tidlig. Da jeg kom hjem verket hode då mye at jeg holdt på å kaste opp. Tok smertestillende og det gav seg etter en stund. I dag tidlig var jeg mye bedre men fortsatt forkjøla. Vet det var riktig å være hjemme nen føler fortsatt dårlig samvittighet. Også er jeg usikker ang morgendagen..har tidligvakt..kan jo hende jeg er helt bra i morgen..men hva om jeg ikke er det..tror ikke jeg klarer å ringe kun 1 time før vakta for å si jeg er syk..trenger råd fra dere :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Ikke noe særlig å være syk eller ikke i form. Nå er jeg bare student, men høres ikke ut som du er en som er ofte borte fra jobb, så tror du bare kan være hjemme med god samvittighet. Jeg synes det høres mest logisk og fornuftig ut å bli hjemme til man er frisk, i stedet for å gå på jobb og kanskje gjøre en ikke fullt så god jobb fordi man ikke er i form.
God bedring :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy