Jump to content
Sykepleiediskusjon

Søster med problemer


Guest AXS

Recommended Posts

Dette kan bli et litt langt innlegg, men håper noen tar seg tid til å lese:)

 

Jeg har en storesøster som tok en god del dårlige valg i ungdomsårene, og sitter nå igjen med mye gjeld, lite utdanning og 3 barn å fostre opp. Hun hadde en tøff oppvekst hvor mor var fraværende og lite støttende. Studielån ble raskt til dyr gjeld, så har det bare ballet på seg i mange år.

 

I dag har hun samboer og akkurat fått sitt tredje barn. De er verdens beste foreldre og jobber doble vakter for å skjerme ungene fra de økonomiske problemene. Lånene blir nå betalt sakte men sikkert ned, husleia blir betalt, men der er stort sett lønna deres brukt opp.

 

De fleste andre i familien har snudd ryggen til søstra mi for flere år siden, noe jeg forstår, da hun opp gjennom årene har lånt titalls tusen og ikke betalt tilbake. Jeg ser en endring i henne etter at hun fikk barn og vet at hun prioriterer barna først og gjør sitt beste for å bli gjeldfri. Jeg klarer ikke å bare gi opp henne og barna, fordi hun har gjort dårlige vurderinger i oppveksten.

 

Selv er jeg sykepleier og jobber fulltid på sykehus, prøver så godt jeg kan å ta ekstravakter, så jeg iallefall har mulighet til å gi barna en god jul med god mat og gaver. Jeg bor på andre siden av landet, så føler ikke at jeg får gjort så mye mer. Jeg er sliten og fortvila, utbrent av mye jobb og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har vært i lignende situasjon og kan gi råd?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg har ikke vært i en lignende situasjon, men jeg synes absolutt ikke at du skal bryte kontakten med søsteren din. Flott at du ikke gir henne opp, slik som resten av familien. Hun trenger sikkert noen i nær familie som støtter henne i en vanskelig situasjon. Forstår du bor langt unna, men bare det å være til stede mentalt og ta en telefon med jevne mellomrom hvor du viser at du bryr deg om henne betyr veldig mye.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy