Jump to content
Sykepleiediskusjon

Du som jobber på psykiatrisk avdeling/har hatt praksis innen psykiatri


venacava

Recommended Posts

Jeg er sykepleierstudent på 2.året og lurer på om jeg skal søke meg en annen relevant helgejobb. Per i dag jobber jeg på sykehjem, og har gjort det i ca. 4år. Jeg trives godt der, men jeg føler at jeg trenger å skrifte beite. Både for å få utfordringer, og for å få en fot innenfor andre arbeidsplasser.

 

Jeg er litt interessert i psykiatri. Men jeg vet ikke helt om det er noe for en sykepleierstudent? Hvilke oppgaver er det mest av? Det er vel også færre prosedyrer? Men jeg vil gjerne høre litt om erfaringen til dere som jobber innen psykiatri/har vært i praksis innen psykiatri. Hvordan var avdelingen? Hvilke arbeidsoppgaver er det mest av? Hvordan er pasientgruppen? Hvilken erfaring er lurt å ha?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg studerte sykepleie var det mange i klassen min som jobbet i psykiatrien. Så det er sikkert ikke noe i veien for at du kan få jobb der. Før jeg begynte å studere jobbet jeg litt på et psykiatrisk ettervernshjem.

Mange år siden jeg hadde praksisperioden min i psykiatri, det var på en intermediæravdeling på Dikemark. Der var det i hovedvekt pasienter med psykoser.

Det var lite prosedyrer ja, kun im sprøyter og medisinutdeling.

Det var mye miljøterapi, gruppesamtaler samt fysisk aktivitet.

Jeg synes du burde søke jobb på en psykiatrisk institusjon, så får du sett hva det innebærer :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy