Jump to content
Sykepleiediskusjon

Diverse spørsmål om kosmetikk, hår og videreutdanning


Guest Kirsten

Recommended Posts

Guest Kirsten

Hei! Usikker hvor jeg skal spør disse spørsmålene, så jeg tenkte jeg kunne spør her.
Jeg har lagt planer om å studere sykepleie nå til høsten. Men planen min er å videreutdanne meg til jordmor. Så jeg har egentlig noen få spørsmål.

1. Jeg er avhengig av foundation, litt pudder og litt mascara til vanlig. Det er fordi jeg rett og slett har slitt med huden min siden jeg var liten, og har gått på isotretinoin osv. Hvordan reagerer høyskolene/universitetene og praksisplasser på det?
2. Jeg har planer om å ta tatoveringer som kommer til å være synlige. I nakken er et eksempel. Er det vanskelig å få jobber da?
3. Jeg har halvlangt hår med pannelugg. Det er for kort til å være i hestehale, og jeg liker å ha panneluggen nede. Hvordan blir eventuelt det i arbeid?
4. Jeg har hørt det er vanskelig å komme inn på jordmorstudiet, men det er jo derfor jeg skal bli sykepleier i første omgang. Vil jeg slite med å komme inn på det studie med bare ett år i arbeid som sykepleier?

 

Takk på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

1. Litt sminke har eg aldri opplevd som problematisk, personlig ville eg ha stussa litt på om det sjukepleiar kom med festsminken på jobb, men det er meg.. Parfyme er ikkje lov, og dette opplever eg at har blitt fulgt hos sjukepleiarar både på sjukeheim, heimesjukepleie, så vel som på sjukehus. Ringar skal heller ikkje brukast, og små øyredobbar og enkle smykker er ok på dei avdelingane eg har vore. Det er veldig ulikt kor strenge den enkelte arbeidsplass er med dette, men personleg synest eg at det er en u-ting med ringar, hengande smykker og parfymelukt. (sjøv kor svak lukta er..)

 

2. Eg har aldri hørt at nokon ikkje har fått jobb pga tatoveringar. Du kan gjere en like god jobb med tatoveringar, som dei som ikkje har.

 

3. Langt hår skal vere i hestehale, men om det er for kort til hårstrikk er det for kort..(Litt rar setning, men du forstår nok kva eg meinar... :P) Fliseklemmer er grei å ha, det kan bli litt slitsomt med hår i ansiktet når du jobbar, men det er ei smakssak. :)

 

4. Jobb hardt med studiene, og vær målbevisst, så kjem du nok inn på jordmor!

Du virkar motivert til å lære meir om faget, og vil bli en god sjukepleiar(student)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy