Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ikke bestått eksamen - mulig å ta et annet sted i landet?


Pinnsvinet

Recommended Posts

Hei!

På den siste eksamenen jeg skulle ha på 3. året så strøk jeg. Det var en 3-dagers hjemmeeksamen i organisasjon og ledelse. Fikk ikke tatt konteeksamen, og skolen sier at neste sjanse hos dem er først om et år. Det vil vel si at jeg ikke kan få autorisasjon og heller ikke jobbe som sykepleier? :(

Også lurer jeg på om dere kjære forumdeltakere, vet om det finnes muligheter for å få tatt en hjemmeeksamen andre steder i landet eller privatist eller noe? Skolen jeg går på svarte at de ikke visste om det var mulig og eventuelt når, jeg kunne ta eksamenen ved en annen skole.. Er det noen av dere som vet?

Hjelp.. Så surt å måtte vente et helt år pga en jævla eksamen..

Link to comment
Share on other sites

Ja det var virkelig strek i regninga. Var SÅ klar for å bli ferdig med skolen. Jo har fått meg jobb, sommervikar foreløpig. De sa det var ikke noe problem for dem med tanke med den eksamenen, så jeg får beholde sommerjobben heldigvis. :)
Ja det kan jeg jo gjøre! Skal se om jeg finner kontaktinformasjon til hvem jeg kan henvende meg til i forbundet! Mange takk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cathrine F

Så kjedelig, men ta kontakt med NSF student og hør om de kan hjelpe. Det er vanlig at en skal kunne klage på karakter, få ny vurdering, og eventuelt konte. Å stryke en gang på eksamen burde ikke forandre studieprogresjonen, noe annet om en stryker i praksis -da vil som regel studieforløpet måtte endres. Nei, sjekk opp at dette virkelig stemmer. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Håper siste eksamenen din, Kamilla gikk bra!

Jeg fikk svar fra Sykepleierforbundet, de kunne dessverre ikke hjelpe meg. Men nå har jeg fått snakket med en annen lærer på skolen, og hun mener det skal være mulighet for ta ny eksamen i august allerede, og mener det er feil det eksamenskontoret sier; at neste sjanse først er neste vår.
Så nå venter jeg på svar fra eksamenskontoret om det stemmer at neste eksamen er i august. Håper jeg får tatt den da, og ikke må vente et helt år. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Anonym :)

HEi, har tatt anatomi eksamen, synes selv jeg har lest masse masse, men det er detaljert stoff, så kunne nok hatt litt lengre tid på meg å lese,

Jeg svarte på alle spørsmål, så etter eksamen jeg hadde svart feil på 1 oppgave, samt andre kunne vært mer utfyllende... Så får jeg ikke bestått på eksamen. Er det mulig dem gjør sånne ting feil, kan bare ikke forstå det, gikk gjennom spørsmålene med en klasse vennine, vi hadde svart mye likt, hun hadde nok litt mer utfyllende på noen spørsmål, jeg litt mer utfyllende på et par spørsmål.

Forstår det ikke :( noe som å var rart, det sto ikke F på studweb, det sto ikke bestått, er det vanlig? :( Skikkelig trist, når en føler en har gjort super innsats :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy