Guest Kaja Posted May 17, 2015 Report Share Posted May 17, 2015 Hva slags personlige egenskaper bør man/bør man ikke ha som sykepleier? Har du alle egenskapene? Og kan de utvikles? Er det f.eks forskjell på din egen "egnethet" nå, og da du var student, personlig sett (utenom det faglige)? Hvordan tror du andre oppfatter deg som sykepleier? Jeg spør fordi jeg vil gjerne se perspektivet til dere som faktisk jobber som sykepleiere, og evt bevissthet rundt det kanskje fremtidig student Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjokolademelk Posted May 31, 2015 Report Share Posted May 31, 2015 Det jeg syns er viktige egenskaper for å jobbe som sykepleier er at man viser respekt for andre mennesker, har evne til å være empatisk, er omgjengelig, blid, løsningsorientert og at man liker å jobbe med mennesker. Syns det er vanskelig å si noe om hvordan man ikke bør være, for det som er så gøy er at alle er forskjellig, og når folk er forskjellige ser man forskjellige ting og vektlegger helt andre ting enn det personen før deg gjorde. Dette er viktig for å utøve helhetlig omsorg mener jeg. Noen av disse egenskapene er nok litt vanskelig å jobbe med, men noe av dette kommer når man blir mer trygg på seg selv og sin profesjon. Blant annet er det å være løsningsorientert noe man kan lære seg. Jeg har nok blitt mer empatisk og flinkere til å sette meg inn i andres situasjon etter at jeg var ferdig som student, men dette er noe som kommer når man blir trygg på seg selv og ikke bare har nok med å komme seg gjennom de praktiske tingene som skal utføres. Jeg har fått høre at andre oppfatter meg som rolig (selv om jeg av og til er kjempestresset inni meg) og at jeg er vennlig og flink å ta i ett tak når det trengs. Håper jeg kunne svare på litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...