Jump to content
Sykepleiediskusjon

Du som har søkt i Bergen, hva er ditt snitt? Hvilke skole?


Guest Rebus

Recommended Posts

Guest Rebus

Hei! Har søkt i Bergen til høsten og håper virkelig jeg kommer inn. Har ønsket dette så mye i flere år nå. Jeg søker med ordinær kvote som ifjor var 4,5 ved hdh, 4,6 ved betanien og 4,8 tror jeg ved hib. Redd det er høyere i år :-( jeg har 4,8 tror jeg, eller 4,79(og mange desimaler til). En av delene. Har betanien på første, så haraldsplass så hib og Førde deltid siste.

 

Hva har du i snitt og søker du ordinær? Hvilke skole?

Link to comment
Share on other sites

Krysser fingerene for deg!
Er nok spesielt nervepirrende å være i grenseland :) Du kommer uansett garantert inn på en av de!
Hvor kjipt synes du det er hvis du ikke kommer inn på første da?

Jeg har søkt Høgskolen i Gjøvik på førstevalg. Har et snitt på 4,5 og søker i ordinær kvote. Grensa i fjor for ordinær var 39,2.
På andrevalg har jeg Diakonova, men ikke like gira på det som på Gjøvik :) Der var grensa på 44,5.
Ble litt overrasket over at snittet på HIG var såppass lavt, trodde skolen var ganske populær med tanke på simuleringssenteret og godt renomé. Ikke sentralt nok kanskje?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Rebus

Hei og takk for svar finefjell! :-)

 

To uker igjen ca og er så spent, det er vel du og!!! :D

 

Hvordan mener du at jeg garantert kommer inn på en av de? Er vel ingen garanti? :-( Førde kommer jeg innpå men ser at jeg kan ikke takke ja om jeg får der(sistevalg/4 valg), pga det vil ikke gå mtp familie osv.

 

Kan det gå opp fra 4,5/4,6 til 4,79/4,8 ?? Blæ! Prøver å tenke at det er tre skoler i Bergen så studenter blir jo fordelt litt her og der så håper på plass! Hvilke skole jeg kommer innpå av de i Bergen spiller ingen rolle så lenge jeg kommer inn, men gjerne betanien. Gjøvik er Kabskje ikke like sentralt nei, tror ikke det er pga kvaliteten på skolen i hvettfall, den minst sentrale i Bergen har lavest snitt så er nok sånn ellers og. Og feks i Førde kommer alle inn men skolen er lilevel kåret til Norges beste spl utdanning :)

 

Blææææ! Er så spent! Er KUN dette jeg vil så aner ikke hva jeg gjør om jeg ikke kommer inn! Har ikke direkte lavt snitt og heller ingen karakterer og forbedre. Hadde 14 femmere og mye bra med 1-2 toere(matte) og det trekker neeeed :-( uff altså. Tenker på om jeg kommer inn HVER DAG!

 

Hvordan fungerer supleringsopptak osv?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du kommer inn fordi snittet stiger ikke sååå mye på ett år! Hvis du ser på samordna opptaks søknadstall fra foregående år, så ser du at snittet kryper oppover, men veldig lite fra år til år. Fra 4,5 til 4,6 er mulig ved uflaks, men absolutt ikke til 4,8 :)

Suppleringsopptak gjelder for de som har fått nye karakterer/endra grunnlag, i forhold til dagen de søkte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy