Jump to content
Sykepleiediskusjon

Får dere røyke/snuse i pausa?


finefjell

Recommended Posts

Haha, interessant :P Det varierer vel fra sted til sted. Nå er jo ikke jeg sykepleier, men når jeg er på sykehus er det ikke sjelden jeg ser uniformerte sykepleiere sitte ute og røyke.

Jeg snuser jo selv, så det er jo "fint", egoistisk sett. Men da jeg jobba med matproduksjon fikk vi ikke lov å snuse heller utenom pausa. Risikoen for at den ramler ut av munnen og i maten er jo uansett 0%...

Link to comment
Share on other sites

Det skal litt til for at jeg mister snusen nedi ett CVK stell også :lol: I OUS tror jeg i hvert fall det er oppsigelsesgrunn om man røyker i arbeidstiden, jeg hadde i hvert fall aldri i verden turt å gjort det. Snusen min er det ingen som ser, så enten det er lov eller ei er det litt vanskelig å regulere dette. Husker det var en gang jeg sto på operasjonsstue, og hadde tatt meg en snus etter lunsj og glemt å spytte den ut før vi gikk inn på stue igjen. Den begynte jo omsider å renne og smake grusomt, men kunne jo ikke akkurat ta av meg munnbindet for å spytte den ut heller, endte opp med å svelge alt som kom av snussaft. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjest

Ingen forbud mot røyk eller snus.
Men jeg syns at de som røyker kan ta en jakke over klærne når de er ute, så ikke lukta setter seg så i arbeidsklærne.
Når det gjelder snus syns jeg det er en uting når man har pasientkontakt!
Det kan vell vente til man har et 5min eller har arbeidsoppgaver uten direkte kontakt med pasienter.
Snuser selv, men sparer det til det passer seg.
Kan vell gjerne tro selv at det ikke syns, men ikke alltid det er tilfelle. Og man vet jo aldri når sjansen til å spytte den ut kommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy