Jump to content
Sykepleiediskusjon

medisinansvar på 20 pasienter?


Guest sykepleierstudent

Recommended Posts

Guest sykepleierstudent

Hei! Jeg er sykepleierstudent og har akkurat bestått medikamenteksamen.

I sommer skal jeg jobbe på et bofellesskap.

 

Man er en pleier på hver avdeling, så det vil si at jeg har ansvar for en avdeling på 6.

I tillegg til dette skal jeg ha ansvar for medisin utdeling på hele huset (20 pasienter)

 

Er dette forsvarlig? Er det noe lov om antall pasienter du kan ha ansvar for?

Syntes det blir dumt å ha en avd alene og i tillegg dele ut medisin til hele huset når man også skal følge med på evt bivirkninger og effekt.

 

Takk for svar!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest spl.stud.

Hei! Jeg er sykepleierstudent og har akkurat bestått medikamenteksamen.

I sommer skal jeg jobbe på et bofellesskap.

 

Man er en pleier på hver avdeling, så det vil si at jeg har ansvar for en avdeling på 6.

I tillegg til dette skal jeg ha ansvar for medisin utdeling på hele huset (20 pasienter)

 

Er dette forsvarlig? Er det noe lov om antall pasienter du kan ha ansvar for?

Syntes det blir dumt å ha en avd alene og i tillegg dele ut medisin til hele huset når man også skal følge med på evt bivirkninger og effekt.

 

Takk for svar!

 

 

 

Dette høres ut som en veldig kinkig situasjon du har havnet i.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg takket blankt nei til en slik jobb. Du skriver ikke hvor langt i studiet du har kommet, men jeg antar fullført 1. eller 2. studieår. Helt ærlig anser jeg medisinansvar som en jobb som kun er egnet for ferdig utdannede. Skjer noe galt er det deg som person det går på, og gjør at du i verste tilfelle kan miste din rett til å jobbe som sykepleier når du er ferdig utdannet, eller hindrer din utdanning.

 

Anbefaler forøvrig denne artikkelen på sykepleien. Tror du kan få en del veiledning der hva du kan og ikke kan gjøre som sykepleierstudent!

https://sykepleien.no/2016/06/rad-til-sommervikarer

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Guest sykepleierstudent

Kvifor skal du ha ansvar for heile huset? Er der ikkje en noken andre med med.ansvar på jobb?

 

Det er ikke mange ansatte som har medisin (vi er kun 3-4 på en vakt). Så enkelte dager blir det kun en ansatt som skal ha hele huset. Av og til blir det 2

Link to comment
Share on other sites

Guest sykepleierstudent'

 

Dette høres ut som en veldig kinkig situasjon du har havnet i.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg takket blankt nei til en slik jobb. Du skriver ikke hvor langt i studiet du har kommet, men jeg antar fullført 1. eller 2. studieår. Helt ærlig anser jeg medisinansvar som en jobb som kun er egnet for ferdig utdannede. Skjer noe galt er det deg som person det går på, og gjør at du i verste tilfelle kan miste din rett til å jobbe som sykepleier når du er ferdig utdannet, eller hindrer din utdanning.

 

Anbefaler forøvrig denne artikkelen på sykepleien. Tror du kan få en del veiledning der hva du kan og ikke kan gjøre som sykepleierstudent!

https://sykepleien.no/2016/06/rad-til-sommervikarer

 

Lykke til!

 

Takk for svar!

Jeg er akkurat ferdig med 1.året.

Ja syntes det er en vanskelig situasjon, i hvert fall når jeg ikke har vært borti medisin utdeling før. Hadde det nå vært en 6 pasienter så hadde det vært en grei start, men 20 blir litt mye.

Skal ta og snakke med sjefen om det, blir dumt om noe går galt og det er mitt ansvar..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy