Jump to content
Sykepleiediskusjon

Stresser med praksis på sykehus


Guest Trine

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har to praksisperioder igjen før jeg er ferdig utdannet sykepleier. Jeg holder på med medisinsk praksis nå, også har jeg en igjen etter jul.

 

Tingen er at jeg strøk i min forrige praksisperiode. (Medisink, sykehus). Det var mye som ikke var bra på det stedet, og jeg følte selv at jeg ikke fikk noen tilbakemeldinger på den jobben jeg gjorde, så derfor var det vanskelig å vite hvordan jeg lå an.

 

Uansett, nå er jeg snart halvveis i min nye praksisperiode, på Geriatrisk avdeling. Jeg har hittil fått gode tilbakemeldinger fra mine veiledere, og jeg er fornøyde med dem. Avdelingen er også bra.

 

Likevel har jeg virkelig stresset noe voldsomt med praksis. Jeg er kjemperedd for å gjøre feil, for det var det ikke lov til på den posten jeg strøk på. Jeg har vært veldig ivrig i å være med på prosedyrer, etc. Så mye at min veileder tom. har sagt til meg at jeg må senke skuldrene og prøve å slappe av mer. Men den siste uka nå har rett og slett blitt for mye for meg. Jeg føler meg nå HELT utmattet, og måtte ta meg en sykedag, for å prøve å slappe av. Men jeg har null energi, og vil bare ligge i senga og gråte..

 

Jeg har rett og slett stresset for mye, og nå er jeg på bunn. Jeg er redd for at jeg har blitt utbrent..

 

Men jeg MÅ fullføre praksis. Ingen sjans om jeg gir meg nå. Men samtidig føler jeg meg helt tom for energi. Stresset har tatt helt overhånd.. Jeg burde ha sett dette komme..

 

Jeg ønsker ikke å mase på min veileder, heller. Hun vet at jeg har hatt en dårlig erfaring i min tidligere praksisperiode, men samtidig klarer jeg ikke helt å slappe av..

 

Noen som har noen tips? :) Da hadde jeg blitt glad og takknemlig.

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg dette høres ille ut! Jeg synes du må ta dette på alvor og be om en time hos fastlegen i morgen. Du kan ikke ha det slik.

Kanskje du bør sykemeldes, få noe å sove på, eller kanskje bare det å snakke med legen kan hjelpe.

Jeg er helt sikker på at du kan senke kravene til deg selv i praksis, slappe mer av. Du har nok stilt alt for høye krav til deg selv. Synes du bør snakke med veilederen din om hvordan du har det og høre hva hun forventer av deg. Om dere fortløpende har en kommunikasjon om forventninger og hvordan du gjør det i praksis vil du sikkert stole mer på deg selv og bli mindre stresset.

Ønsker deg masse lykke til og håper du snart føler deg bedre!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy