Jump to content
Sykepleiediskusjon

lei av å være sykepleier


nina.zadvik

Recommended Posts

Hei folkens....Jeg ble sykepleier for noen år siden. Nå jobber jeg på et sykehjem.Etter 3 år vanskelig utdanning, er jeg veldig lei å gjøre oppgavene som ikke er relevante med utdanningen. Da var jeg sykepleierstudent, leste jeg hver dag mye og mye...skrev artikler, masse oppgaver og vanskelige eksamener...men nå vasker jeg kjøkken, tallerken, dusje pasienter, (nesten 70 % stell!)...Ja.. jeg gjøre noen sykepleiers oppgave men det er for lite...Jeg føler meg absolutt ikke som en "sykepleier". Nå har jeg bestemt meg å finne en annen jobb med mindre stresse og jeg skal bare levere min Autorisasjon til høgskole..Jeg trenger ikke den. Jeg letter etter en ledig stilling som hjemmehjelp eller kassemedarbeider på en matbutikk....Hvis noen av dere har bedre forslag og veiledning, bare si ifra....

Link to comment
Share on other sites

Du er lei på å stelle mennesker og nå vil du jobbe som hjemmehjelp/kassamedarbeider? Skjønte ikke helt..

 

Du har da all slags muligheter som sykepleier til å jobbe andre steder om du vil det. Men jeg tenker også sånn at om du ikke ser viktigheten av det arbeidet du gjør som sykepleier når du steller pasienter, så er det vel kanskje like greit?

 

Enten så må du utfordre deg selv på arbeidsplassen, å tørre å delegere bort oppvasken innimellom for å gjøre arbeid relatert til sykepleien, ellers så må du finne deg et annet sted som er mer egnet til hva du kunne tenke deg å jobbe med!

Link to comment
Share on other sites

De færreste får fast stilling ved jobbytte. Dessverre. Selv sa jeg opp fast stilling for å begynne i vikariat. Hadde vikariat i 3 år før jeg fikk fast. Likevel vil jeg si det virkelig var verd det! Er du ikke tilfreds med arbeidet i den stillingen du går i, kan du bytte jobb. Hvis du ønsker å jobbe i sykehus, søk jobb der. Hvis du ønsker å arbeide i butikk, søk der. Det er virkelig ikke så vanskelig, men det krever mot og handling.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

offa, har er jeg og slitter med å komme meg inn på sykepleien også sier du at det er kjedelig og at du vil slutte. hvor trist er verden. akkurat der skulle jeg ønske at jeg var deg.

 

altså kjære deg, du får bra betalt, du hjelper mennesker og du har et yrke som vil at du har sikret deg, så tenk positiv og bare bytt til sykehus eller hjemmesykepleier elns og lev livet ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Voksen sykepleier!!

Du er forferdelig  barnslig!!! Jeg har vært sykepleier i 15 år nå og jobbet flere forskjellige steder. Alt fra gastro kirurgisk til rehabilitering. Har selv jobbet på sykehjem. Jeg sier til alle nye sykepleiere at den første jobben de burde ha er på sykehuset, fordi da lærer man masse om instrumentel sykepleie. Du må lære å observere mennesket før du kan se hvor sykepleie oppgaven ligger.

Sykepleie handler ikke bare om å sette sprøyter eller hjertemassage, sykepleie handler om å møte mennesket i den situasjonen de er i uansett alder, kjønn eller hudfarge og gjøre dit beste for å hjelpe dem til å ha den best mulige livskvaliteten de kan få.

Hvis du ikke kan finne noen sykepleie oppgaver på et sykehjem.... så kanskje du bare ikke er en god sykepleier og så passer du kanskje best i kassa på kiwi....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy