Jump to content
Sykepleiediskusjon

Har du søkt sykepleien i år?


Guest Mulis

Recommended Posts

Guest Mulis

Hei.

Selv har jeg søkt sykepleien 2017 i Fredrikstad. Gleder meg veldig men er usikker på om jeg kommer inn.
Jeg har 51 poeng og grensen i fjor lå vell på 44,7 i ordinær kvote.

Derfor er jeg nyskjerrig på dere andre som har søkt og hvor mange poeng dere har? Også om dere da søker i ordinær kvote eller med førstegangsvitnemål, og hvor dere har søkt.

Hilsen (forhåpentligvis) ny sykepleierstudent 2017

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Andy

Jeg har søkt sykepleien 2017 Stavanger. Jeg vet ikke helt poengene mine enda, da jeg har tre eksamener jeg skal ta nå om ikke så lenge. Poengene hittil med de karakterene jeg har er 48 poeng. Poenggrensen etter supplerende opptak i fjor var 46 poeng eller noe.

Det kommer helt an på hvordan det går med matteeksamen for 1P og 2P samt naturfag muntlig. (jeg har tatt studiekompetansefag på 2 1/2 år).
Jeg søker på ordinær kvote.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Miløa

Jeg har søkt sykepleien denne høsten, i Drammen. Poengsummen min er 51, er søker i ordinær kvote og poenggrensen i Drammen i fjor var 46,3. Rådgiveren på Sonans, som hjalp meg å regne ut poengsum, regnet med at jeg kom inn i Drammen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det gikk bedre enn forventet på matteksamen, men jeg havnet på 48 studiepoeng til slutt likevel. Skulle ønske jeg lå på lik linje med dere, med 51 poeng, så hadde sjansen min vært større. Poenggrensen i fjor var 47,5 og supplerende inntak 46,2. Tviler på at det holder i mitt tilfelle :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy