Jump to content
Sykepleiediskusjon

Mange spørsmål


Guest Blake

Recommended Posts

Guest Blake

 

For å begynne med, beklager den forferdelige norskeren. Jeg bruker Google oversetter. Jeg vil virkelig bli sykepleier et sted i Europa, og Norge er definitivt øverst på listen, men før jeg forplikter seg til en og begynner å lære lengiaget, må jeg bare sørge for at noen ting er mulige og virkelig få et innblikk i hvordan sykepleie i Norge jobber.

Mitt hovedmål er å bli sykepleiebedøvende da jeg finner jobben veldig interessant, men jeg lurte på hva deres roller er i Norge. Ligner det på USA?

Er det mulig å registrere seg som sykepleier, selv om jeg ikke er norsk statsborger eller EU-borger?

Hva er arbeidsmarkedet som, etter å ha fullført min grad og blitt registrert, vil jeg ha noen problemer med å finne en jobb som registrert sykepleier?

Mitt hovedmål er å bli sykepleiebedøvende da jeg finner jobben veldig interessant, men jeg lurte på hva deres roller er i Norge. Ligner det på USA?

Det er langt mer å pleie enn lønn, hvis jeg ville tjene penger som sykepleier, ville jeg bli i hjemlandet, men jeg er nysgjerrig på hva lønnene gjelder for registrerte sykepleiere, og hva lønnene for avansert praksis registrerte sykepleiere som en sykepleier ville vært.

Jeg vet at det er mange spørsmål, men hvis du selv er i stand til å svare på en del av dem, vil det bli verdsatt.

:D

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit og beklager at jeg ikke har fått svart deg før.

Det går bra med Google oversetter.

Ja du kan jobbe som sykepleier i Norge, hvis utdanningen din er tilsvarende den norske. Er du utdannet utenfor EØS må du også ta et norskkurs i nasjonale fag. Du kan lese om hva som kreves her: http://www.ansa.no/sykepleie

Anestesisykepleierens rolle i Norge kan du lese litt om i denne forumtråden: 

Det mangel på sykepleiere i Norge, så du vil nok finne deg en jobb.

Er det mer du lurer på så er det bare å spørre :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy