Jump to content
Sykepleiediskusjon

Menn blir dårligere av influensa


Cathrine

Recommended Posts

Menn er ikke er sytete, de blir faktisk dårligere av luftveisinfeksjoner: https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/12/14/manneinfluensa-kan-komme-av-darligere-immunsystem/

Passer også godt med min erfaring med mannlige pasienter. De er på ingen måte mer sytete enn kvinner, eller tåler smerte dårligere. Har ikke dere også den erfaringen? Og nå ser vi hvorfor de kanskje klager mer når de har luftveisinfeksjon. Det er med rette, de er sykere.

 

Link to comment
Share on other sites

Så interessant :) Takk for link. Rekker ikke lese linken akkurat nå, men skal se på den senere. Jeg erfarer det samme, når influensen slår til her i huset, er jeg den som får minst plager. Omgangssyke derimot blir jeg sykere enn mannen min. Så det er ikke det at jeg generelt er mindre plaget enn han ved infeksjoner.

Glemte å si god bedring :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har lest artikkelen. Dette er interessant.

Men jeg  blir jeg litt usikker på hva dette betyr: 

“If women are taking estrogen-like hormones for other reasons, an added benefit might be less susceptibility to influenza during the flu season,” Klein says. The findings could be particularly important for elderly women, she adds, since this population is most susceptible to severe influenza.

Markerte det jeg lurer på. Betyr det at kvinner etter menopause blir sykere enn menn av influensa?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy