Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvilken informasjon trenger du som sykepleier når du sitter på 116117-sentral eller AMK?


Guest Synne

Recommended Posts

Hei 

Jeg lurer på hva du som sykepleier trenger av informasjon om pasienten når du sitter på telefon? 

Er det noen type informasjon som du ikke har tilgang til? I så fall hvilken.

Hvilke informasjonskanaler henter du inn informasjon fra? 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dersom pasienten har ringt før kommer alle som er ringt på vegne av fra det tlfnummeret opp på en liste. Der finner jeg all info fra folkereg. Navn, personnr og adresse. Har også tilgang til tidligere henvendelser og kjernejournal. Hvis det er nødvendig slår jeg opp i journal. Samme system på legevaktsentral og amk. Dersom ingen har ringt fra nr før spør jeg om personnr. Hvis jeg bare får fødselsdao kan jeg søke opp med navn i tillegg 

Link to comment
Share on other sites

On 2.2.2018 at 9:55 PM, Guest Sanna said:

Dersom pasienten har ringt før kommer alle som er ringt på vegne av fra det tlfnummeret opp på en liste. Der finner jeg all info fra folkereg. Navn, personnr og adresse. Har også tilgang til tidligere henvendelser og kjernejournal. Hvis det er nødvendig slår jeg opp i journal. Samme system på legevaktsentral og amk. Dersom ingen har ringt fra nr før spør jeg om personnr. Hvis jeg bare får fødselsdao kan jeg søke opp med navn i tillegg 

Har dere tilgang til journaler og tidligere henvendelser fra hele landet? Tenker nå på de som ikke har fått kjernejournal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy