Jump to content
Sykepleiediskusjon

Et par spørsmål angående sykepleierutdanning


Guest SnartStudent

Recommended Posts

Guest SnartStudent

Hei

Har kommet inn på tidlig opptak på høyskolen diakonova oslo, og lurer på hvilke erfaringer dere her har med den skolen?

Har også Lovisenberg på studiesøknaden min, hvilken bør jeg helst håpe å komme inn på, eller hvilke forskjeller er det på skolene som er verdt å nevne?

Lurer også på hvor mye det er mulig å jobbe ved siden av sykepleierstudie sånn jevnt over, har et håp om å kunne tjene 6-7000,- netto i måneden ved siden av studier grunnet boliglån. 

Link to comment
Share on other sites

Ingen erfaring med disse skolene dessverre. Men har du lest denne tråden? http://sykepleiediskusjon.net/topic/1911-ldg-hio-eller-diakonhjemmet/ Får håpe noen som går der nå eller nylig har gått der også kan svare deg.

Sykepleiestudiet er fulltid og i perioder har man praksis. Det er et ganske tøft og krevende studie. Likevel er det ikke uvanlig å jobbe litt ved siden av. Mange jobber der de har hatt praksis, tar ekstravakter i helgene og av og til kveldsvakter.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med skolene. Mem angående jobb kan jeg dele hva jeg gjør. Jeg jobbet 25% som tilsvarer fredag, lørdag og søndag hver tredje helg før jeg startet på studiet, men søkte permisjon slik at jeg kun jobbet lørdag og søndag hver tredje helg, og mer enn det har jeg ikke hatt kapasitet til for det første året nå har vært krevende, og i praksis tar de ikke hensyn til annen jobb du har ved siden av på den skolen jeg går på

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg går på Lovisenberg og er fornøyd med det. God utdanning og oppfølging, dog veldig mye obligatorisk. En ting som er verdt å merke seg er at ettersom dette er en ren sykepleieskole, hvor alle årskullene er inn/ut av praksis støtt, er det ikke særlig til skolemiljø. Men de fleste får seg jo "sin gjeng" og trives godt likevel.

Jeg jobbet ved siden av studiet 1. året, men ikke så mye 2. året. Man må belage seg på å jobbe mer i de periodene man har skole, og mindre i periodene med praksis.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy