Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bestå praksis


Guest Khine

Recommended Posts

Hei.Jeg er førsteår student og har begynt praksis i ett sykehjem .Jeg har kommet nå til midt vurdering og fått bestått av min praksis lærer.Men det er 6 kriterier for å oppnå forventningene i praksis perioden min .Ifølge praksis veilederene mine har jeg kun oppnåd 3 av 6 kriterier .Jeg lurer på hvis jeg ikke har oppnådd de 6 kriteriene av læringsutbyttet til mitt vurderingen , er det ikke ett grunnlag for å ikke bestå praksisen ? Så hvorfor har jeg fått bestått på midvurderingen min nå og ikke varsel om at jeg kan stryke min praksis ? Hvordan fungerer disse læringsmålene ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Spl.spl.
On 2/2/2019 at 8:56 PM, Guest Khine said:

Hei.Jeg er førsteår student og har begynt praksis i ett sykehjem .Jeg har kommet nå til midt vurdering og fått bestått av min praksis lærer.Men det er 6 kriterier for å oppnå forventningene i praksis perioden min .Ifølge praksis veilederene mine har jeg kun oppnåd 3 av 6 kriterier .Jeg lurer på hvis jeg ikke har oppnådd de 6 kriteriene av læringsutbyttet til mitt vurderingen , er det ikke ett grunnlag for å ikke bestå praksisen ? Så hvorfor har jeg fått bestått på midvurderingen min nå og ikke varsel om at jeg kan stryke min praksis ? Hvordan fungerer disse læringsmålene ?

Hei! Jeg er 2.årsstudent. 

 

Hvis de ikke har levert tvil om bestått ved xidtveisvurdering, kan du i prinsippet ikke bestå praksisperioden. :) Etter midtveis må du gjøre noe veldig alvorlig for å stryke. 

Jeg regner med at du skal bruke de resterende uker på å jobbe med de 3 kriteriene, og hvis du ikke har oppnådd dem vil dette antageligvis bli skrevet i sluttvurderingen. De kan ikke stryke deg for det. Jeg har for eksempel noen læringsmål som jeg ikke har berørt i denne praksisperioden, men jeg fikk likevel bestått på midtveisvurderlngen. Skal jobbe mer med dem de neste 4 ukene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy