Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleiere ønskes til doktorgradsprosjekt


majamyhre

Recommended Posts

Hei alle sykepleiere!

Jeg er sykepleier og doktorgradskandidat ved London Metropolitan University i London, England. Tidligere har jeg jobbet ved Diakonhjemmet og Lovisenberg Sykehus i Oslo, og ble utdannet ved UiT i 2011. Jeg har jobbet frivillig som sykepleier ved Kirkens Bymisjons og Røde Kors' Helsesenter for Papirløse Migranter i Oslo før jeg flyttet til England.

Mitt prosjekt handler om møter mellom sykepleiere (og leger) og papirløse migranter i de kommunale helsetjenestene, og hvordan sykepleiere tar avgjørelser om disse pasientenes tilgang til helsetjenester. Papirløse migranter er en gruppe i samfunnet som har få rettigheter, dårlige bo- og arbeidsforhold, og generelt dårlig helse. Målet med mitt prosjekt er å finne ut av sykepleiernes holdninger og beslutningstakning overfor denne gruppen, å kunnskap om problemstillingen overfor myndighetene i Norge, samt å bidra til mer rettferdig behandling av papirløse som trenger helsehjelp i Norge. Prosjektet benytter seg av intervjuer med sykepleiere som datagrunnlag.

Prosjektet har etisk godkjenning fra ansvarlig institusjon og har gjennomgått forhåndsvurdering av REK Sør-Øst. Legger ved deltakerinfo under.

Jeg ønsker å komme i kontakt med sykepleiere som jobber på legevakt i Oslo-regionen, og ønskelig, de som har erfaring fra å møte eller behandle papirløse i sitt arbeid. Du må være villig til å stille til intervju, varighet ca 30 min til 1 time - enten i person eller gjennom Skype.

Min epostadresse er majamyh@gmail.com. Vennligst ta kontakt dersom du er interessert, eller har noen spørsmål!

Tusen takk.

Maja

Informasjonsskriv April.doc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy