Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen som har søkt sykepleie til høsten 19?


Recommended Posts

On 5/14/2019 at 3:59 PM, Sykepleiestudent19 said:

Jeg har søkt i Elverum :) føler du at du blir påvirket av alt det negative snakket om yrket? Eller er du helt sikker i din sak?

Nysgjerrig på om det er noe spesielt du tenker på angående det negative snakket om yrket?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Cathrine said:

Nysgjerrig på om det er noe spesielt du tenker på angående det negative snakket om yrket?

Det er jo denne kampen sykepleiere kjemper for økt bemanning, høyere lønn og rett og slett bedre arbeidsforhold jeg er redd skal påvirke meg i stor grad. Og så er jeg litt småredd for det store ansvaret man har og at konsekvensene kan bli så fatale ved feil. Men det er mine bekymringer dette med ansvar. Ikke noe negativt jeg har hørt :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det står endel om dette og det er jo synd man blir skremt, men det er jo ikke rart. 

Mange steder man kan jobbe som sykepleier og det stemmer at noen steder er det hardt arbeidspress. Det de fleste klager over disse stedene er at de ikke får gitt den pleien de ønsker, så det er bra det sies ifra.

Det finnes også steder der det er mye roligere. Sikker på at du finner en plass som vil passe for deg når du er ferdigutdannet. Mitt tips er å gå for det hvis det er dette du ønsker og ikke la dette negative snakket forstyrre deg i ditt valg. Veldig mange sykepleiere som trives godt i jobben sin og er glade for sitt valg.

Link to comment
Share on other sites

Fokuset i media den siste tiden har vært  veldig negativt. Sikkert viktig å få frem, men synes ikke du skal la deg skremme. Tror de fleste her er fornøyd med yrkesvalget sitt. Veldig mye positivt også å si om det å være sykepleier :)
Fant denne i Sykepleien:

https://sykepleien.no/meninger/innspill/2019/05/selg-heller-sykepleieryrket

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
5 minutes ago, Sykepleiestudent19 said:

Heltid eller deltid 😊? Krysser fingrene 🤞

Heltid:) Søkte deltid i utgangspunktet, siden jeg må jobbe en del ved siden av, men jeg tar sjansen på heltid allikevel🙃

Enn du, heltid eller deltid? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy