Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lei av å være sykepleier etter 6 mnd


Guest Kiki

Recommended Posts

Hei! 

Jeg var ferdig utdannet i juni, og fikk da jobb på arbeidsplassen jeg har vært under utdanningen, i hjemmetjenesten. Og jeg er allerede lei! Jeg lengter etter å bli noe mer, lengter etter å begynne på skolen igjen. Jeg vet ikke hvordan jeg forklarer det, men jeg kjenner meg så lei. Jeg angrer på at jeg ikke tok ambulansefag på vgs istede, jeg vil jobbe med mye mer akutte tilfeller, eller raskt utbytta av pasientene. Jeg lurer på om jeg kunne blitt ambulansepersonell som sykepleier? Hvordan holdt dere evnt ut å jobbe de årene som kreves for å ta master? Jeg vurderer å søke meh rett inn på jordmor i januar fordi jeg vil begynne igjen, hvis ikke må jeg vente 2 år på å søke meg inn på master i anestesi. Jeg vil bytte jobb, men finner ingen ledige stillinger i de arbeidsområdene som interesserer meg, og har ikke fått de siste to jeg søkte på...

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg tror veien inn i ambulanseyrket via sykepleien har blitt vanskeligere etter at ambulanseutdanning har blitt bachelorutdanning. Utover det så kan du fint søke master i klinisk forskning og fagutvikling ved OsloMet uten yrkeserfaring som sykepleier, men vær obs på at du da ikke får spesialisering, "kun" mastergrad.  Begynner du å jobbe ved sykehus så åpner det seg ofte litt flere muligheter for videreutdanning både med og uten lønn. Det er ofte ikke lett å få fast stilling i sykehus som nyutdannet sykepleier, men du får bare søke videre. Kanskje en idé kunne vært å søke jobb i personalformidlingen ved et sykehus? Da får du i det minste en fot innenfor sykehusmiljøene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy