Jump to content
Sykepleiediskusjon

Medikamentregning på intervjuet


Guest Jobbsøker

Recommended Posts

Guest Jobbsøker

Hei! Jeg var på mitt første jobbintervju i dag på sykehus, og må innrømme jeg ble litt overrasket da jeg fikk en medikamentregningsoppgave. Er også en stund siden jeg har gjort medikamentregning, så mitt spørsmål er: 

Kan jeg ha mistet muligheten til jobb på grunn av at jeg var usikker på akkurat medikamentregnings-delen? Det jeg gjorde feil var at jeg tolket feil hva det ble spurt om, og at jeg deretter ble så satt ut at jeg brukte litt tid på å komme frem til svaret. 

Håper jeg ikke har sløst bort sjansen min!

 

Hilsen nervøs soon to be sykepleier

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Synes det er dårlig gjort å gi medikamentregningstester på et jobbintervju jeg! Det er nok psykisk belastning i seg selv å sitte i et intervju og skulle presentere seg selv på et godt vis, det er mer enn nok press i seg selv. 

Vet ikke om det påvirker mulighetene dine, men ville bare gi deg tilbakemelding på at jeg synes det er dårlig gjort av potensielt ny arbeidsgiver :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Replay

Ser det er en stund siden dette ble skrevet, men er så dypt uenig at jeg skriver et svar:

Å presentere en slik regne oppgave kan handle om langt mer enn bare selve oppgaven på et intervju. 

Feks viser det hvordan du takler og løser en uventet oppgave,

hvor trygg du er på deg selv som person vil kunne reflekteres i hva du umiddelbart svarer, 

Din tiltro til deg selv og dine sykepleier kunnskaper vil også komme tilsyn uavhengig av om du klarer å løse oppgaven eller ikke. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy