Jump to content
Sykepleiediskusjon

Litt hjelp med å skrive logg


Jack

Recommended Posts

I det første og vekk fra ka du sa om hokus-pokus, mente jeg hjelpen med å utvikle mine språkelige ferdigheter på grunn av veilederen som hae sendt meg beskjed om at jeg må jobbe litt grunn med språket. Som du vet, og med min språkelig bakgrunn, er jeg litt  redd fra å få et varsle av henne.

Jeg trenger hjelp med å gjenskrive mine faglige tekster av noen som er nordmann kan ordne det. Det er som jeg leter etter på godt norsk.

Vedlegger jeg en eksmpel nedere

Link to comment
Share on other sites

Hei Jack,

Jeg ser hva du skriver, og jeg tenker at det du ber om ikke vil være til hjelp for verken deg eller pasientene dine. Du har litt språklige utfordringer, og jeg mener det er viktig at du får dette på plass, kanskje før du fortsetter utdanningen din. Kommunikasjon er en av de største årsakene til at det skjer uhell eller uønskede situasjoner i helsevesenet. Videre er det viktig å kunne formulere gode notater hvor du dokumenterer din sykepleie. Hvis ikke kan det være at det har konsekvenser for pasientene dine hvis noen f.eks. ikke forstår hva det er du skriver.

For å eksemplifisere dette kan du tenke deg, hvem skal renskrive dine tekster når du skal dokumentere i pasientjournalen? Det er det kun du som kan ta ansvar for å gjøre, så allerede der har du en begrensning. Hvem skal gjenskrive din bachelor? Håper du ser hva jeg mener.

Mitt råd til deg er å øve videre på norsken din, dessverre tror jeg ikke du kommer i mål med å finne noen som renskriver for deg.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy