Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sliter med å håndtere pålegg om økt bruk av smittevernsutstyr


Guest Kjipern

Recommended Posts

Guest Kjipern

Hei,

Jeg føler dette ikke er helt stuerent å ta opp, så jeg velger å skrive det anonymt. Er også klar over at mange har hatt det slik jeg skal til å skissere lenge.

En lang periode nå har vi hatt påbud om enten bruk av munnbind eller visir. Dette skal brukes når det ikke er mulig å opprettholde 2 meter - så i praksis hele tiden. I dag kunngjorte min arbeidsplass at det nå blir påbudt å bruke både munnbind og visir der det ikke er mulig å opprettholde >2m. Altså da i praksis hele tiden. Vi har ingen lokaler det er mulig å trekke seg tilbake til, hvor man blir sittende alene eller på god nok avstand. 

Jeg har lenge følt på at bruk av beskyttelsesutstyr (munnbind eller visir) øker min mistrivsel på arbeidsplassen. Kontinuerlig bruk av munnbind gjør at jeg føler meg uvel, tung i hodet, og får hodepine. Bruk av visir presser på rundt pannen, og gir også hodepine. Jeg har også redusert livskvalitet på privaten, da hodepinen gjerne varer hele dagen. I tillegg glemmer man å drikke, da man ikke har særlig anledning til å ta av smittevernsutstyret.

Jeg gruer meg til jobb hver dag, og har mistet arbeidsgleden. 

Er det noen som har noen tips til hvordan å gjøre dette bedre, eventuelt bare noen gode ord?

Hilsen kjiper'n

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei. Vi har også hatt pålegg om bruk av visir+munnbind en stund på min arbeidsplass, og jeg kjenner på mye av det samme som deg. Har ikke nødvendigvis noen gode råd, annet enn å prøve å finne steder på arbeidsplassen hvor man kan ta av seg utstyret noen minutter, f.eks. ledige pasientrom, tomme møterom, toalett osv. Alle arbeidsplasser som har pålegg om visir+munnbind bør ha et pauserom hvor det går an å ta av seg utstyret for en liten stund. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy