Jump to content
Sykepleiediskusjon

Drøfting i bacheloroppgave


ramonama

Recommended Posts

hei!

 

Holder på å skrive bacheloroppgave om å fremme mestring hos pårørende. Står litt fast i drøftingen og hva vi skal ta med. Vi har sett i mange oppgaver at teoridelen er veldig generell, uten spesifikke tiltak. Derimot tar mange med tiltak i drøftingen og diskutere disse. Er det slik det skal gjøres?

 

Vi har en teoridel om å være pårørende, samarbeid, kommunikasjon og mestringsstrategier. Vi nevner ulike tiltak sykepleieren kan gjøre her. Så da ble vi litt usikre på hva drøftinga skal bestå av. Kan jo ikke repetere alle tiltakene.

 

Litt hjelp?:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du kan vise til tiltakene og diskutere med deg selv HVORFOR de anses som gode, og hva som f.eks kan skje dersom ikke tiltakene blir utført, eller utført feil? Sensorer vil veldig gjerne se kritisk vurdering og refleksjon komme til syne i drøftingsdelen av oppgaven ;)

 

Jeg skrev nettopp bacheloroppgave om sykepleier trenger særskilte kunnskaper for å ivareta den utviklingshemmede pasienten, og da valgte jeg ut sentrale punkter i teorien, (siterte meg selv - kort - )og drøftet disse opp mot problemstillingen, for å holde den røde tråden i oppgaven. Jeg fikk toppkarakter for dette, så jeg tror jeg er på riktig spor sånn sett. Jeg tror absolutt du bør drøfte tiltakene dine altså.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy