Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ønsker test personer for E-læringskurs i legemiddelhåndtering


Recommended Posts

Hei! Er det noen som vil teste sine kunnskaper om legemiddelhåndtering, evt.lære mer? Jeg har laget E-læringskurs for sykepleire (og studenter), og ønsker testpersoner og kommentarer. Halve grunnkurset kan gjennomføres gratis, så velger du selv om du vil fortsette og få kursbevis, eller ikke. Oppfriskning/temakurs koster 350 kr. Hvis du vil prøve får du også muligheten til gratis abbonement på NEL (Norsk Elektronisk Legehåndbok) i en måned. Der fins et eget kapittel for Pleie og omsorgspersonell, med blant annet mye legemiddelhåndtering.

 

Noen som er interessert? Jeg vil svært gjerne ha tilbakemelding, både positiv og negativ. Send meg melding :rolleyes: Kursene gir en "forsmak" på oppgavene som venter i pleie og omsorgstjenesten i kommunene. Henvisninger med lenker til oppslagsverk underveis, og mulighet for å prøve om og om igjen, hvis en ikke består.

Lenker:

http://legehandboka.no/

http://kurs.nhi.no/

 

Anitra

NEL for pleie og omsorgspersonell.pdf

Link to comment
Share on other sites

oi så spennende!! dette må jeg sjekke ut!

 

Så fint, disse kursene er jo helt nye, og for meg er det kjempespennende når noen prøver og evt. kommenterer. Vi sykepleiere må jo også få litt kursing i legemiddelhåndtering, ikke bare annet helsepersonell. Blir det mange som tar kursene, får vi lage flere tema kurs.

 

Håper ikke "pretesten" og kurset virker "skremmende" på noen. Det gjør jo faktisk ingenting om en svarer feil. Det er bare en selv som ser det, og en kan jo bare prøve om igjen. B)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da har jeg fullført kurset :)

Jeg likte det. Syntes det var flott at man fikk en gjennomgang av de fleste områder som berører legemiddelhåndtering. Det var også interessant at det ble tatt utgangspunkt i kasusistikker. På den måten ble det relatert til praksis. Artiklene kurset henviste til var oversiktlige og interessante. I det hele tatt veldig fornøyd med kurset.Jeg tror de fleste sykepleiere vil ha godt av en slik oppdatering som dette kurset gir. Jeg fikk også økt kunnskap.

 

Det er også kjekt å vite at det er godkjent av NSF som meritterende for godkjenning til klinisk spesialist i sykepleie/spesialsykepleie med totalt 12 timer.

 

Du har vært flink Anitra!

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fullført kurset :)

Jeg likte det. Syntes det var flott at man fikk en gjennomgang av de fleste områder som berører legemiddelhåndtering. Det var også interessant at det ble tatt utgangspunkt i kasusistikker. På den måten ble det relatert til praksis. Artiklene kurset henviste til var oversiktlige og interessante. I det hele tatt veldig fornøyd med kurset.Jeg tror de fleste sykepleiere vil ha godt av en slik oppdatering som dette kurset gir. Jeg fikk også økt kunnskap.

 

Det er også kjekt å vite at det er godkjent av NSF som meritterende for godkjenning til klinisk spesialist i sykepleie/spesialsykepleie med totalt 12 timer.

 

Du har vært flink Anitra!

Tusen takk for det, gleder meg til å lage flere, f eks om epilepsi

Link to comment
Share on other sites

jeg har gjennomført den gratise delen av kurset ihvertfall. Lærte mye, og fikk repetert gammel kunnskap

Så fint. Du kan logge deg på i ett år, så du har jo god tid på å bestemme deg om du vil fortsette..... Eller ikke :)

Link to comment
Share on other sites

jeg har gjennomført den gratise delen av kurset ihvertfall. Lærte mye, og fikk repetert gammel kunnskap

 

Gøy for meg å høre fra de som har prøvd det. Har brukt masse tid på å lage det, så dette blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy