Jump to content
Sykepleiediskusjon

Når urinstiksen farger ut kun i kantene.


Cathrine

Recommended Posts

Det har jeg aldri opplevd før, så vet ikke. Sikker på at dato og oppbevaring har vært optimal? Og at den er skikkelig dyppet? Ville tatt en ny selv ihvertfall

 

Testet en gang til ja, med en stiks fra en helt annen pakke, ny urin og fikk samme resultat. Jeg mener å ha lest en gang at det skal tolkes negativt, men finner ikke det noe sted nå. Har også lest bruksanvisningen og der står det heller ikke noe. Det er forøvrig protein som farger ut slik, alle de andre er helt normale. Litt rart er det jo at det skjedde to ganger.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg hadde praksis i psykiatrien, tok vi veldig ofte urinstix (for narkotika vel og merke). Der var i hvertfall beskjeden at dersom ikke hele feltet var farget (altså kun kantene), skulle stixen tolkes negativt. Det var fordi at mengden stoff i urinen var for liten til å kunne måles. Grunner til det kunne være enten pga en viss feilmargin, eller at det var så lenge siden stoffet var inntatt at kun minimale mengder stoff var igjen i kroppen. Vil tro det samme gjelder for vanlige urinstix.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy