Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bekymret for 4 åringen min


Lil@

Recommended Posts

Jeg er første års student på sykepleien, og har jo begynt å forstå en del symptomer på forskjellige ting.. vi har dog ikke kommet noe særlig til pediatri enda, men jeg fant ut at jeg jo kunne høre her siden det sikkert er noen her som har litt erfaring med barn.

 

Sønnen min er 4 år gammel, frisk og opplagt, allmenntilstanden er absolutt helt god, han er i humør, sover godt om natten, spiser bra osv.

 

For noen dager siden observerte vi at han sjanglet noe veldig, han kan stå på "stedet hvil" for så å stå å "trippe" hvis dere skjønner hva jeg mener.. ser ut som en person som har fått i seg noen glass for mye med alkohol, når han skal gå skeiner han ut mot sidene, krasjer i ting, og klarer liksom ikke stoppe der han har tenkt.

 

Jeg må innrømme at jeg blir skikkelig nervøs.. han har fin farge i huden, er ikke klam, puster normalt, ingen lyder i respirasjonen (han kremter en del, har hostet noen uker i forkant av dette)

 

Idag skulle jeg egentlig på skolen, men ble hjemme når jeg måtte stå å observere at sønnen min klamret seg til rekkverket med begge hendene og gikk sidelengs ned trappen fordi han sjanglet sånn.

Ser for meg at om han glemmer seg, så kan dette gå skikkelig gæli.

 

Har snakket med helsesekretær på legekontoret og han har time hos lege på mandag..

Han kan jo ikke gå sånn i flere dager... de spurte om det var akutt, og jeg tenker at det er nok ikke det siden allmenn tilstanden er såpass fin, og at det ikke plager ham videre når han sitter i ro.

 

Han sier selv at han er svimmel i beina...

Dum som jeg er googler jeg, og finner MASSE rare ting som kan forårsake ustø gange, og sjangling hos barn.. ikke lurt.

 

Noen som har noen tips, kan det være noe så enkelt som Hb'n, jernlagret el.l?

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg, man har det ikke godt når man blir bekymret for barna sine.

 

Jeg tror ikke det er lav HB eller lave jernlagre.